Методика навчання дошкільників вправам з рівноваги
Методика
навчання дітей дошкільного віку
вправам з
рівноваги
Молодший
дошкільний вік
Малюкам 2-3 років ще важко вдається збереження
рівноваги як в статичних позах, так і в динамічних вправах з-за низького
розташування центру ваги і невеликого рухового досвіду.
Проте ця здатність їм потрібна
для оволодіння багатьма основними рухами, і тому вправи в рівновазі займають значне
місце в роботі з маленькими дітьми.
Вихователь поступово розширює
коло пропонованих завдань, ускладнює їх, вселяючи малюкам упевненість,
сміливість. Дуже важливо вчасно надати допомогу, підбадьорити, заспокоїти.
Спочатку дітям пропонується пройти по доріжці, обмеженій мотузками. Намагається
ближче ставити ноги, не виходячи за краї доріжки. Ще цікавіше і складніше
пройти не між ліній, а по справжній доріжці з різних матеріалів. Таку доріжку зручно
скачувати і розкочувати у будь-якому відповідному для вправ місці, пропонуючи
дітям по одному пройти по ній.
Ускладненням вправи стане ходьба по дошці, покладеній горизонтально, а потім
похило, піднятою одним кінцем на висоту 15 — 20 см .
Діти 3-го року при виконанні вправ в
рівновазі йдуть іноді приставним кроком. Спочатку таке пересування
допускається. Поступово вихователь підводить дітей до ходьби змінним кроком.
Зазвичай такий крок з'являється, коли діти йдуть по підлозі, дошці. З збільшенням достатнього рухового досвіду діти ходять
змінним кроком по широкій лавці.
Вихователь повинен знаходитися поряд з дитиною, що йде, і бути готовим
прийти їй на допомогу, в той же час схвалює спробу дитини самостійно пройти по
дошці або лаві. Він підказує дітям, що легше йти, якщо підняти руки в сторони і
балансувати ними. Деяких дітей можна підтримати за руку, переконуючи їх, що і
вони скоро упевнено зможуть пройти по дошці (лаві). Потрібно стежити за тим,
щоб діти не дивилися під ноги, пропонувати їм подивитися на яскраву іграшку,
підвішену або поставлену у кінці доріжки. Здатність до збереження рівноваги
розвивається при влізанні і злізанні з табурета, гімнастичної лави,
переступанні через невисоку перешкоду, коли па короткий час доводиться прийняти
стійку на одній нозі. Вихователь враховує можливості дітей. Підтримує несміливих
малюків, звертає їх увагу на тих, хто самостійно виконує рух, і заохочує
прагнення діяти без допомоги дорослого. Ефектиивною вправою у збереженні
рівноваги є переступання спочатку через одну перешкоду (палицю, гілку, мотузок),
а потім через декілька кубиків або цеглин заввишки 10-15 см , розкладених на
відстані 15-20 см
один від одного.
Дуже важливо підтримувати інтерес
дітей до вправ. Для цього їх потрібно проводити живо, емоційно з невеликою
групою дітей, не змушуючи інших довго чекати, частіше пропонувати ігрові
завдання. Наприклад, малюки намагаються пройти по містку (дошці або лаві),
через болото з купини на купину (по дощечках), не замочивши ніг. Такі вправи
закінчуються тим, що діти підходять до іграшки (прапорця, м'яча, брязкальця) і
грають з нею.
На ділянці або на прогулянці в
парк вихователь пропонує дітям піднятися на невисокий пеньок, пройти по плоских
стійких каменях, проповзти на четвереньках по широкій колоді і т. п.
З
дітьми 4-го року
життя проводяться в основному ті ж вправи, що і з молодшими дітьми, але з
деяким ускладненням перешкод. Вони ходять по дошці, колоді, лавці шириною 20 см по мотузку. Для
переступання використовуються предмети заввишки 15-20 см зі збільшенням відстані
між ними до 20-25 см
Вихователь вчить дітей ходити приставним почерговим кроком, в залежності
від запропонованого завдання, наприклад по цеглинках можна йти приставним кроком.
При ходьбі по дошці і лаві ускладнює рух, пропонуючи поставити руки в сторони
або на пояс, але не наполягає на цьому, якщо дитина боїться. При ходьбі по
вузькій або високій опорі діти можуть вільно балансувати руками. Потрібно
нагадати дітям, що при такій ходьбі слід триматися прямо, намагатися не
опускати голову, дивитися вперед на іграшку, поставлену попереду.
Впевненіше
виконують діти зупинку після енергійного швидкого бігу, підскоків, ходьби. У
загальнорозвиваючих вправах можна запропонувати нетривалий час постояти на
носочках, на одній нозі, зберігаючи при цьому і правильне положення тулуба.
Спочатку це вдається дітям, що мають хорошу координацію рухів.
Вихователь заохочує тих, хто
самостійно, без допомоги дорослого йде по лаві, колоді, переступає через рейки
сходів, що лежать на підлозі. Особливу увагу приділяє дітям, що невпевнено
почувають себе на лаві, пропонує їм під час прогулянки пройти по лавці, низькій
колоді, йде поряд з дитиною, підбадьорює її.
Для дітей 5-го року життя зростають вимоги до
якості виконання вправ. Вихователь вводить різноманітні завдання, підтримуючи у
дітей інтерес до вправ. Від дітей вже потрібно вимагати уміння контролювати
положення тіла, краще орієнтуватися в просторі, міняти напрям руху. При зупинці
під час бігу діти виконують завдання по сигналу вихователя сісти, випрямитися,
обернутися кругом. Вони ходять по мотузку, покладеному по колу, зигзагом, що
ускладнює виконання приставного кроку.
Засвоєна дітьми ходьба по
гімнастичній лаві проводиться з різними завданнями: пройти з мішечком на
голові, на долоні, переступаючи через кубики; розійтися удвох на лаві, йдучи по
ній з двох сторін. Частіше організовується ходьба по колоді, розташованій
горизонтально або похило. Дітей вчать ходити по ній не лише звичайним, але і
приставним кроком в праву, а при повторенні в ліву сторону. У знайомих вправах
вихователь вимагає дотримання повної постави, положення рук (у сторони, на
пояс), а в нових рухах, наприклад в ходьбі по колоді приставним кроком, положення рук вільне. Вправи в кружлянні, прийнятті
статичних положень триваліші.
Особливість вправ, що тренують
рівновагу, в тому, що вони проводяться в спокійному темпі, в них не включається
змагання на швидкість виконання руху. Тому вихователь звертає увагу на гарне
вміння виконання статичних поз, чітке спокійне виконання ходьби по зменшеній і
підвищеній площі опори. Іноді самі діти прагнуть пройти швидше. Цього не треба
допускати.
Старший дошкільний вік
Для
дітей 5 років вправи
в ходьбі по гімнастичній лаві, колоді різноманітніші. Ширина і висота
посібників залишаються такими, як в середній групі, але вихователь підвищує
вимоги до точності виконання дітьми рухів, дотриманню статичних поз і правильної
осанки, невимушеності рухів.
Дітям пропонують ходьбу по лаві
поєднувати з іншими рухами: переступати предмети заввишки 20 см , нахилятися, збирати і
розкладати мішечки або кубики, прокачувати перед собою м'яч. Зростає роль
статичних вправ. Так, вихователь дає завдання постояти на лаві на носочках, на
одній нозі і при цьому утримувати не лише рівновагу, але і правильну поставу.
Вправи в ходьбі по лаві, колоді діти старшої групи часто закінчують зістрибуванням
із знарядь. Вони можуть пройти по вузькій рейці (шириною 10 см ) гімнастичної лави. Вихователь
допомагає дітям зберегти рівновагу.
При виконанні загальнорозвиваючих вправ збільшуються вимоги до збереження
рівноваги : після трьох нахилів випрямитися і постояти на одній нозі; після
трьох присідань випрямитися, піднятися на носки. З цією ж метою слід широко
використати умови довкілля : пройти по борту пісочниці, поваленому дереву,
містку, по камінню, кореням дерев. У зимовий час діти ходять по снігових валах,
ковзають по крижаних доріжках, ходять на лижах.
Для дітей 6-7 років завдання ускладнюються,
враховуючи збільшені можливості дітей. Площа опори у вправах стає більше узькою
і високою. При цьому не завжди слід вимагати міцної стійкості дошки або
гімнастичної лави. Діти 6-7 років повинні уміти пройти по знаряддю, що злегка
коливається, вирівнювати балансуванням тимчасову втрату рівноваги. Вони здатні
утримувати рівновагу на великому набивному м'ячі, ножній гойдалці, круглому
камені. Можна спробувати навчити дітей ходити па ходулях, забезпечуючи на
перших порах хорошу страховку.
Вихователь учить дітей умінню
швидко діяти в тих випадках, коли втрачається рівновага при ходьбі по вузькій і
високій опорі. Потрібно спокійно опустити одну ногу на землю або зіскочити;
заздалегідь підготувавшись до зістрибування і обрав вдале місце приземлення.
Якщо дитина почала падати, роблячи «ластівку», краще всього сісти, заспокоїтися
і неспішно випрямитися. Діти повинні навчитися способам самострахування,
оскільки у своїх іграх вони часто використовують довільно складні рухи і їх
поєднання, а вихователь не завжди може здійснити контроль за усіма підгрупами гравців.
Ігри-атракціони, що
використовуються в цій групі, часто вимагають добре розвиненого почуття
рівноваги, тренують дітей в цій здатності, викликають у них інтерес, бажання
змагатися. Наприклад, зберігати тривалий час яку-небудь статичну позу, уміти
здолати складну перешкоду.
8. Ігрові вправи та рухливі ігри з рівновагою для
дітей молодшого дошкільного віку
Зміст вправ
для дітей 2-3 років
2. Ходьба по дошці, покладеній на землю.
3. Ходьба по похилій дошці шириною
4. Влізання на куб (висота
5. Переступання через перешкоду (висота 10-
6. Ходьба по дощечках, покладених на відстані
7. Переступання з ящика на ящик (сторони розміром: 50X50, висота
8. Переступання з обруча в обруч.
9. Ходьба по гімнастичній лаві.
10. Ходьба на четвереньках по дошці, покладеній на підлогу.
11. Послідовне переступання через декілька перешкод (палички, кубики), покладених на відстані
12. Повільне кружляння на місці.
Зміст вправ для дітей 3-4 років
1. Зупинка
під час ходьби, бігу.
2. Ходьба і
біг по прямій доріжці (довжина 2,5-3
м , ширина 25-20 см ).
3. Ходьба по дошці (ширина 20 см ).
4. Ходьба по звивистій доріжці.
5. Переступання
через предмети, що лежать на землі, відстань між ними 20-25 см
6. Переступання через рейки драбини, що лежать на
землі.
7. Ходьба по гімнастичній лаві.
8. Ходьба по цеглинках, покладених на відстані 15 см між ними.
9. Ходьба
по мотузку.
10. Переступання через перешкоди — рейки або мотузки,
покладені на куби (висота 20-25
см ).
11. Ходьба по похилій дошці, один кінець якої піднятий на 20-30 см
12. Ходьба по
колоді з стесаною поверхнею (ширина 20 см ).
13. Стоячи на місці, піднятися на носки і постояти,
зберігаючи рівновагу.
14. Кружляння на місці в один бік, після зупинки і
відпочинку кружляння в інший бік.
Зміст вправ
для дітей 4-5 років
1. Зупинка
під час бігу, сісти або обернутися кругом і продовжувати біг.
2. Після
бігу або сигналу встати на куб або лаву.
3. Ходьба по
мотузку, покладеному прямо, по колу, зигзагоподібно.
4. Ходьба по мотузку з мішечком на голові (вага 400 г , розмір 12х18 см).
5. Ходьба з мішечком на долоні по дошці (ширина 15 см )
6. Ходьба по
ребристій дошці.
7. Ходити по лаві, ставлячи ногу з носка, руки в сторони.
8. Ходити по лаві, переступаючи через покладені на ній кубики.
9.
Переступання через куби, що лежать на підлозі, рейки, покладені на висоті 40 см
10. Переступання через рейки драбини, підняті від
землі на 20-25см
11. Розійтися удвох на дошці або лаві, починаючи йти з двох сторін.
12. Ходьба вгору і вниз по дошці (ширина 20-15 см ), покладеній похило.
13. Ходьба по горизонтальній колоді (ширина 15 см , висота 25-30 см ).
14. Ходьба
по похилій колоді.
15. Ходьба по колоді боком (правим і лівим)
приставними кроками.
16. Кружляння в одну і іншу сторону (руки на поясі,
руки в сторони).
17. Стояти на одній нозі, друга зігнута і піднята
коліном вперед (чи убік), руки на поясі.
Вправи і ігри для дітей 2-3 років
По доріжці.
На землю кладеться доріжка або дошка (ширина 25-20 см , довжина 2-2,5 м ), у кінці ставиться стільчик з брязкальцем. Діти по
черзі проходять по дошці і дзвонять в брязкальце.
Правила: йти по дошці, не заходячи за її краї; не
наштовхуватися на того, хто йде попереду; намагатися дивитися на брязкальце.
Знайди будиночок.
Діти стоять
на лавах, кубах (висота 20— 25 см ). На сигнал «сонечко виглянуло, виходьте гуляти» - сходять
вниз і розходяться (чи розбігаються по майданчику). На сигнал «дощ пішов, скоріш
додому» влізають на лави.
Правила: діяти відповідно до сигналу; при влізанні не
штовхатися, поступатися один одному.
Погладь ведмедика.
На високий
кубик посадити ведмедика. На гімнастичну лаву одним кінцем покласти дошку, з
іншої сторони лави — іншу дошку. Діти проходять вгору, сходять вниз і підходять
до ведмедика, гладять його.
Правила: йти, зберігаючи рівновагу, вниз не збігати.
Принеси іграшку
Іграшки
(брязкальця, кубики) розкладають на протилежній стороні кімнати, майданчика.
Вихователь кличе до себе дітей і просить принести іграшки. За його вказівкою
діти йдуть або біжать за іграшками і приносять їх вихователеві. Похваливши
дітей, він просить віднести іграшки на місце.
Вказівки. Гру
можна ускладнити, додавши завдання: дійти до іграшки по вузькій доріжці (дошці) або переступаючи через невисокі
предмети.
Не спізнися
На підлозі по колу розкладають кубики або брязкальця.
Діти стають біля кубиків. По сигналу вихователя вони бігають по всій кімнаті,
не зачіпаючи один одного і не збиваючи кубиків. По сигналу «Не спізнися!» діти
біжать до своїх кубиків.
Вправи і ігри
для дітей 3-4 років
Через болото
На
майданчику з цеглинок (плоских фанерок розміром 15х20 см) викладаються 2-3
доріжки завдовжки 3 м .
Відстань між цеглинкою 10-15
см ; 2-3 дітей встають
у першої цеглинки і по
сигналу йдуть по доріжках.
Правила: вставати тільки на цеглинки, не торкаючись підлоги:
доходити до кінця доріжки.
Курочка і курчата
Діти
розташовуються за мотузком, підвішеним на висоті 25 см Вихователь -«квочка» зве дітей - «курчат»
гуляти. Вони переступають через мотузок і розбігаються по майданчику. На сигнал «великий птах» -
втікають. Вихователь в цей час опускає мотузок вниз.
Правила: переступати через мотузок після сигналу, не
штовхаючись, утримуючи рівновагу на одній нозі; втікати після сигналу.
Ведмедик йде по містку
На землю кладуть дошки (ширина 25 см , довжина 2-2,5 м ). За ними на висоті
піднятої руки дитини підвішують на мотузку стрічечки. Відповідно кількості
дошок викликають дітей, вони встають на четвереньки і по сигналу повзуть до кінця дошки. Сходять з дошки,
підстрибують, знімають по одній стрічечці — «ведмеді» дістають «малину». Коли
усі діти проповзуть, вихователь пропонує побігати з стрічками по майданчику. По сигналу усі збираються, вихователь
вішає стрічечки на мотузок. Гра повторюється.
Правила: йти по лаві на четвереньки (на ступнях і долонях); доходити до кінця дошки.
Крутися — не впади!
У іграх з ходьбою «Нам весело», «Парами на
прогулянку», «Сонечко і дощик» вводиться короткочасне повільне кружляння на
місці.
Ширше крокуй
На майданчику в 2-3 ряди розкладаються обручи
(пластмасові або плоскі з фанери діаметром 60 см ), в кожному ряду 5-6
обручів. 2-3 дітей по сигналу крокують з обруча в обруч. Дійшовши до кінця,
підстрибують, плескають в долоні і
повертаються.
Правила: йти з обруча в
обруч, але не
виходячи за його краї, не зачіпати за обручі.
Вправи і ігри для
дітей 4-5 років
За високим, за низьким
Діти йдуть або біжать в колоні один за одним. На
сигнал «за низьким» швидко обертаються і біжать в протилежну сторону.
Правила: обертатися швидко; не наштовхуватись на того, що йде
попереду; кожному уміти бути ведучим.
Метелики, жаби
Діти йдуть в колоні один за одним. По сигналу
«метелик» зупиняються і піднімають руки в сторони. З ударами бубна або під
рахунок вихователя продовжують ходьбу. По сигналу «жаба» зупиняються і
присідають, обхопивши коліна руками.
Правила: зупинятися швидко, не наштовхуючись на того, хто йде
попереду; присідаючи, не втрачати рівновагу.
Козенята на містку
Двоє дітей
йдуть з різних сторін по дошці (ширина 20 см ). Зустрівшись на середині, повертаються на
180˚ і йдуть кожен у свою сторону.
Правила: розходячись, не втрачати рівновагу, не оступатися.
Донеси — не впусти
На землю кладуть мотузок завдовжки 2-3м. Дитина
підходить до мотузка, кладе на голову мішечок з піском і проходить по мотузку,
намагаючись не впустити мішечок.
Правила: мішечок не можна притримувати руками; якщо він впав,
потрібно підняти і продовжувати рух.
Важкий перехід
Дітям пропонується пройти по пенькам (сніговим
горбкам), укопаним в землю на різній висоті, — від 20 до 30 см , відстань між ними 10 см
Веселі сніжинки
Гравці розбігаються по
майданчику. На сигнал «вітер подув, закрутив сніжинки» діти крутяться на місці.
Із словами вихователя «сніжиночки-пушиночки втомилися на льоту, кружляти
перестали, присіли відпочити» - присідають. Далі гра повторюється.
Старший дошкільний вік
Зміст
вправ для дітей 5-6 років
1. Після
бігу сісти на носки; руки в сторони.
2. Ходьба
по дошці, лаві (ширина 20-15
см , висота 30-35см) на носках.
3. Ходити по мотузку, приставляючи п'яту однієї ноги до
носка іншої, на середині присідати.
4. Ходьба по лаві боком приставними кр
4. Ходьба по лаві боком приставними кр
5.
Ходьба по лаві, колоді з мішечком па
голові, руки в сторони або за спиною
6. Ходити по лаві з нахилами, розкладаючи або збираючи прапорці, кубики, мішечки з піском.
6. Ходити по лаві з нахилами, розкладаючи або збираючи прапорці, кубики, мішечки з піском.
9.
Ходьба по лаві, на середині сісти,
торкнутися руками лави, випрямитися, йти далі.
10.
Ходьба по лаві з поворотом кругом.
11. Розійтися вдвох на лаві, починаючи йти з обох сторін.
11. Розійтися вдвох на лаві, починаючи йти з обох сторін.
12. Вбігати і збігати по похилій дошці (ширина 20— 15 см ), верхній кінець піднятий
на висоту 35-40 см
13. Ходьба по горизонтальній і похилій колоді (висота 35-40 см ).
14. Ходьба по лаві на четвереньках.
15. Стояти на підлозі на одній нозі, друга пряма піднята
вперед, убік або назад («ластівка»).
16. Стояти на підлозі на одній нозі, друга зігнута, піднята
вгору, на коліні мішечок з піском.
17. Стояти на лаві, підніматися на носки і опускатися на усю
стопу (4-5 разів).
18. Стояти на гімнастичній лаві на одній нозі (рахувати до
3-5), чергувати праву і ліву ногу.
19. Ходьба по вузькій рейці гімнастичної лави з підтримкою.
20. Крутитися парами, тримаючись за руки (5-10 с).
Зміст вправ для дітей 6-7 років
1.
Ходьба по дошці, лаві (ширина 15-10 см , висота 35-40 см ) з додатковими рухами.
2.
Ходьба по лаві, посередині переступити палицю,
мотузок.
3.
Ходьба по лаві, посередині пролізти в
обруч, під натягнутим над лавою мотузком (висота 50 см ).
4.
Повзання по гімнастичній лаві на
четвереньках з мішечком на спині.
5.
Ходити по лаві, присідаючи на одній
нозі, а іншу проносячи прямою вперед збоку лави.
6.
Ходьба по лаві, на середині сісти,
обернутися кругом, встати, йти далі.
7.
Ходьба по лаві, на кожен крок високо
піднімати пряму ногу вперед і робити під нею оплеск.
8.
Ходьба по лаві, на середині
перестрибнути через мотузок (висота 20 см ), йти далі.
9.
Ходьба по горизонтальній і похилій
колоді (ширина поверхні 15-10
см , висота 40
см ) прямо і боком, з різними положеннями рук (у сторони,
на пояс, вгору, за голову).
10.
Ходьба на четвереньках по дошці, лаві,
колоді.
11.
Ходьба по вузькій рейці гімнастичної лави.
12. Ходьба по мотузку по-ведмежачі (ступні на мотузку, долоні справа і зліва від мотузка).
12. Ходьба по мотузку по-ведмежачі (ступні на мотузку, долоні справа і зліва від мотузка).
13.
Ходьба по лінії спиною вперед.
14. Ходьба по гімнастичній лаві спиною вперед.
15. Ходьба приставними кроками по великому обручу.
16. Ходити, переступаючи через палиці, обручи, покладені на лави, стільці.
16. Ходити, переступаючи через палиці, обручи, покладені на лави, стільці.
17. Стоячи на лаві, стрибнути вгору і м'яко на неї
приземлитися.
18. Кидати і ловити м'яч парами, стоячи на лаві.
19. Стрибки на двох ногах з просуванням вперед по похилій
дошці, лаві.
20. Сидячи на лаві упоперек з опорою рук ззаду, припіднімати
і опускати прямі ноги; сидячи, обертатися на 360° направо і наліво.
21. Стояти на одній нозі, закривши очі.
22. Після бігу, стрибків, кружляння робити «ластівку».
23. Стрибати на одній нозі вперед, утримуючи на коліні іншої
(зігнутою) ноги мішечок з піском.
24. Встати і сісти без допомоги рук, утримуючи на голові
мішечок з піском.
25. Балансування на великому набивному м'ячі.
25. Балансування на великому набивному м'ячі.
Вправи і ігри
для дітей 5-6 років
Посадимо розсаду і зберемо врожай
3-4 гравців стоять перед лавами. У руках у них
кошики або відерця з мішечками (кубиками, кільцями). Йдуть по лаві, нахиляючись
і розкладаючи предмети на лаві. Дійшовши до кінця, сходять або зістрибують,
йдуть назад і віддають кошики наступним гравцям. Ті по сигналу також йдуть по
лаві, але вже збирають предмети.
Правила: предмети брати з кошика по одному; класти предмети
приблизно через два кроки; поклавши або узявши предмет, випрямитися.
Крокуй через купину!
Гравці стають в 3-4 ланки перед
лавами. На лавах лежить по три кубики (висота 20 см ) або набивних м'яча.
Діти йдуть по лавах, переступаючи через них.
Правила: переносити ногу, дотримуючись середини кубика, добре
згинати ногу в коліні.
Бігом по гірці
Вбігати і збігати по похилій дошці (ширина 20-15 см ), колоді, земляній і
сніговій гірці, обмеженої прапорцями (паличками).
Розійдися — не впади!
Двоє дітей йдуть по лаві назустріч один одному (з
різних сторін). Зустрівшись, розходяться, притримуючи один одного, і
продовжують рух.
Юні гімнасти
Діти виконують завдання на гімнастичній лаві:
а) пройти на
носках струнко, руки за головою, дивитися прямо на кінець лави;
б) пройти по
лаві, з виконанням після 2-3 кроків і перед кінцем лави повороти на 360°;
в) стоячи па
лаві, підніматися на носки і опускатися на усю стопу;
г) стояти на лаві по - чергово на правій і лівій нозі.
Хто довше
не впустить
Гравці
стоять на підлозі на одній нозі, друга нога зігнута в коліні. Кладуть на коліно
мішечок з піском і намагаються встояти, не втрачаючи рівновагу.
Правила: мішечки кладуть по сигналу і стоять не притримуючи їх рукою; той, хто впустив мішечок, виходить з
гри.
Совонька
Гравці розбігаються в межах майданчика. На сигнал
«ніч» зупиняються і не рухаються. В цей час вилітає «сова» і відводить тих, хто
ворушиться.
Правила: зупинятися в позі, запропонованої вихователем: стояти
па одному коліні; на носках; утворивши пари; поставивши стопи на одну лінію
(п'яту однієї ноги до носка іншої).
Піжмурки з дзвоником
Діти встають по колу, взявшись за руки. У центрі двоє ведучих. Одному з них зав'язують
очі — це жмурка. Іншому дають дзвоник. Дитина з дзвоником бігає усередині кола
і дзвонить. Жмурка намагається його наздогнати.
Правила: дзвонити не весь час; якщо жмурка довго не може
упіймати потрібно змінити обох.
Дружні пари
Діти розподіляються парами, беруться за руки. По
сигналу крутяться в одну сторону (5 с). По іншому сигналу зупиняються і після
короткого передиху кружляють в інший бік.
Вправи і ігри
для дітей 6-7 років
Хто довше на одній нозі
Дітям
пропонують різні варіанти завдань: а) стояти на підлозі закривши очі; б) стояти
на лаві вздовж або
поперек; в) міняти положення піднятої ноги : винести
вперед, в сторону зігнуту або пряму, покласти на коліно мішечок з піском.
Піжмурки
Вихователь
призначає лічилкоюведучого— жмурку. Він стає на середину
майданчика, обмеженого мотузком. Йому зав’язують
очі і пропонують кілька разів повернутися. Усі діти розбігаються,
а жмурка намагається кого-небудь упіймати. Побачивши яку-небудь
небезпеку (дерево, пеньок та ін.) гравці повинні попередити жмурку словом
«вогонь».
Правила: не виходити за позначену межу; втікаючи від жмурки,
можна присідати; щоб жмурка не вийшов за межі майданчики, його попереджають
словом «вогонь».
Бій півнів
Двоє дітей встають в обкреслене коло (діаметр 1-1,5м)
обличчям один до одного, одна нога зігнута в коліні, руки схрещені на грудях.
Намагаються зіштовхнути супротивника, змусити його опустити ногу або вийти з
кола.
Правила: не опускати ногу на підлогу; той, хто встав на обидві
ноги або вийшов за коло, вважається програвшим.
Біг в мішку
2-3 дітей
влізають в мішки. Притримуючи їх руками, повинні пройти або пробігти від однієї
лінії до
другої (приблизно 5-6 м ).
Донеси мішечок
3-4
дітей встають на дошки або лави, кладуть на спину мішечок з піском. Повзуть на
четвереньках (долонях і колінах, ступнях і долонях) до кінця лав. Виграє той,
хто прийшов першим.
Правила: при ходьбі не упускати мішечок; якщо він впав, підняти,
покласти знову на спину і повзти далі; у кінці лави
узяти мішечок зі спини, також не упускаючи.
Не впусти кульку
3-4
дітям даються ложки і невеликі кульки. На відстані б-8 м
позначається лінія або ставиться невелика коробка.
Діти несуть кульки в ложках до цієї лінії, по дорозі проходячи по дошці або лаві.
Правила: можна йти або бігти, але не упускаючи кульки; якщо
впустив, підняти, повернутися до місця
падіння і
звідти знову рухатися; кульку не можна притримувати
рукою.
Нагодуй кролика
На фанері або на картоні малюють великого кролика.
Рот у нього відкритий (випиляний круг діаметром 10— 13 см ). Підвішують кролика на
стінку або дерево. Дитині надівають великий паперовий ковпак і дають морквину
(з пап’є-маше). Відводять на 4-5 кроків від кролика, пропонують покружляти 2-3 рази, після чого
потрібно підійти і нагодувати кролика, попасти морквиною йому до
рота.
Петрушка
З положення
сидячи навпочіпки високо підстрибують, розставивши широко руки і ноги в сторони, потім приземлюються, знову сідаючи
навпочіпки.
Ходулі
На міцні гладкі жердини заввишки 2 м прибивають уступи — трикутники для ніг на висоті 30
см
від землі. Діти
встають на уступи
ногами і, тримаючись за жердини, ходять,
зберігаючи рівновагу.
Хворий птах
4-5 дітей встають у лінії, один від одного на відстані витягнутих в сторони
рук. Стоять на
одній нозі, другу згинають в коліні і міцно беруться
за щиколотку. Стрибають вперед «хто далі».
Правила: стрибати на одній
нозі, другу тримати рукою не відпускаючи;
той, хто опустився на обидві ноги, вважається програвшим і виходить з гри.
Пройди по драбині
На стільці кладуться палиці на відстані 50 см одна від одної. Діти
проходять один за одним, переступаючи через палиці.
Правила: при переступанні не триматися за стільці; не
затримуватися, не наштовхуватися один на одного, дотримуватися
інтервалів.
Присядка.
Сісти на носок однієї ноги, іншу витягнути вперед. Зробивши маленький підскок, поміняти ноги місцями.
Руки витягнути вперед або схрестити на грудях.
Правила: спочатку стрибати в довільному темпі, потім ритмічно
під рахунок.
Діти йдуть по лаві, тримаючи руки в сторони.
На кожен крок піднімають вперед по черзі праву і
ліву ногу. Руки швидко опускають, виконуючи оплеск під коліном. Ногу на лаву, руки в сторони.
Правила: ногу в коліні не згинати; чергувати рух правою і лівою
ногою.
Через холодний струмок
Діти йдуть по лаві, руки на пояс. Присідають
на кожен крок на одній нозі, іншу ногу опускають вниз,
торкаючись землі носком ноги.
Комментарии
Отправить комментарий