2 курс. Педагогіка. Розвиток і виховання дітей 3-го року життя.
Завдання виховання і провідні лінії розвитку дітей
третього року життя. Своєрідність організації і методики проведення режимних
процесів
Завдання і виховання і
характеристика дітей 3 року життя .
Розвиток та поведінка дітей третього року життя визначається тим, що вони набули
перші два роки, а також і завданнями виховання. Цей вік є ніби перехідним від
раннього до дошкільного дитинства, тож вихователь розв'язуючи нові завдання з
урахуванням нових можливостей дітей, разом з тим зберігає наступність з роботою
в групі раннього віку.
Фізичний розвиток.
Швидкий темп фізичного розвитку, характерний для перших двох років життя , на третьому році уповільнюється. В
середньому за рік дитина додає у масі
2кг, зріст її збільшується на 7-8см. До 3 року зріст маляти - 93-94см, маса коливається
в межах 14,2-14,6кг. Змінюються пропорції тіла – зріст збільшується в основному
в наслідок подовження ніг - діти стають стрункішими. Триває окостеніння.
Вдосконалюється функціонування всіх органів, що роблять малюка фізично
витривалішим. Про те діти третього року життя, хоч вони значно міцнішими за
дворічних, ще часто піддаються захворюванням.
Удосконалюється діяльність центральної нервової системи, що виявляється у підвищені
працездатності: малята можуть займатися одним видом діяльності до 20хв. Малюки,
які проходять в дитячий заклад після 3 років порівняно швидко звикають до
режиму дня, загального укладу життя.
Третій рік життя - це період активного вдосконалення якості набутих рухів.
Більш координованими стають рухи рук і пальців. Діти самостійно і акуратно
їдять, правильно тримають олівець, уміють розстібати і застібати ґудзики.
Вдосконалення ходьби полягає в розвитку координації рухів рук та ніг. Малюки
здатні на ходу маніпулювати предметами, кататися на велосипеді. Маля узгоджує
свої рухи з зовнішніми умовами, наприклад, змінює рух в залежності від темпу
музики. Відбувається вдосконалення й таких рухів, як біг, лазіння, кидання.
Вихователь використовує різні засоби для розвитку рухів
дітей:
а) ігри, під час гри діти
роблять найрізноманітніший рухи;
б) фізичні вправи, які
виконують малята на фізичних заняттях;
в) режимні процеси:
умивання, одягання, годування, діти виконують різноманітні рухи;
г) використання іграшок,
що сприяють розвитку рухів: триколісні велосипеди, автомобілі;
д) різні посібники на
ділянці - шестикутники, дошки, необхідної величини.
Провідні лінії розвитку.
1. Активна спрямованість на
виконанні дії без допомоги дорослого,
найпростіші форми вияву самостійності.
2. Розвиток наочно-дійового
мислення і виконання елементарних видів судження про навколишнє.
3. Створення нових форм
відносин між дітьми, поступовий перехід від одиночних ігор та ігор поруч до
найпростіших форм спільної ігрової діяльності.
Формування самостійності.
На
3 році життя самостійність формується досить інтенсивно. «Я сам»,- говорить
малюк. Якщо дорослі не задовольняють прагнення дитини до самостійних дій, то
виникають примхи, впертість, або ж шкідлива звичка до бездіяльності, постійного
очікування допомоги дорослих. Елементарні вияви самостійності в дітей 2-3 років
тісно пов'язані зі змістом їхнього діяльності. Вони виражаються в незалежних
від дорослого діях, спрямованих на виконання певного завдання.
Мова та мислення.
Розуміння мови. Діти добре розуміють дорослого, коли він говорить про те, що безпосередньо
їх оточує, пов'язане з їхніми переживаннями.
Узагальненого значення починають набувати слова, що означають якості,
властивості предметів.
Активне мовлення. Словник дітей швидко поповнюється. Маля вживає майже всі
частини мовлення, хоч це не завжди правильно. Діти починають користуватися
прийменниками, прикметниками, хоч їх ще недостатньо в словнику.
На 3 році життя дитина оволодіває різноманітними уявленнями і поняттями про
навколишній світ. Вона знає якості і призначення багатьох предметів, не тільки
розрізняє, а й називає колір, форму, величину предметів, орієнтується у
основних часових та просторових співвідношеннях .
Відбувається подальший сенсорний розвиток дитини. Важливим засобом
сенсорного розвитку є гра дитини з дидактичними іграшками.
Сенсорний розвиток - це розвиток
сприймання та формування про якість предметів: їх форму, колір, величину,
розташування у просторі, смак.
Ранній вік - це золотий вік сенсорного розвитку,
тому що в цьому віці удосконалюються органи відчуття, накопичується уявлення
про навколишній світ.
Сенсорне виховання з одного боку є основою
розумового розвитку дитини, з другого має самостійне значення, тому що з
сприйманням предметів та явищ навколишнього світу починається пізнання.
Діти 3 р.ж живуть за єдиним режимом дня. Методика режимних процесів
базується на двох основних принципах: поступовості і послідовності.
Ранковий прийом включає в себе: спостереження, ранкову гімнастику, ігри,
індивідуальна робота, підготовку та проведення сніданку, дітей залучають до
трудової діяльності, самостійні ігри дітей.
Під час режимних процесів вихователь формує у дітей культурно-гігієнічні
навички (культурної поведінки за столом і особистої гігієни).
Прийоми:
- Використання потішок,
віршів.
- Проведення дидактичних
ігор.
- Використання ігрових
персонажів.
Годування
1. Діти мають сідати за
накриті столи.
2. Більшість дітей їдять
самі, але маленьких треба догодовувати.
3. Годування має проходити у
спокійній обстановці.
4. за 15 хвилин до прийняття
їжі діти мають поступово готуватися, переходити від гри до вмивання і спокійно
сідають за столи.
Організація одягання і
роздягання
У
процесі організації одягання і роздягання у дітей необхідно виховувати такі вміння
та навички: навчити дітей самостійно знімати одяг, взуття, розстібати і застібати
гудзики спереду, розв'язувати шнурки у черевиках, знати порядок роздягання та
акуратно складати знятий одяг ,
самостійно надягати на себе одяг та взуття в певному порядку.
Сон
Перед
вкладанням на сон діти повинні бути спокійні, вихователь організовує спокійні ігри.
Вкладання
дітей на сон проводиться поступово, запрошується 5-6 дітей у спальню, інші діти
грають.
Запрошувати
спати першими треба дітей більш молодших або фізично слабших, які в цей час
нічим не зайняті, які швидко стомлюються, хто вдома погано спав.
Спокійно
засинаючих дітей треба укладати першими, а хто проявляє активність - останніми.
Вихователь, звільнившись від укладання дітей, зможе побути близько тієї дитини,
яка сама довго не може заспокоїтися.
Роздягатися
дитина повинна в певному порядку: зняти плаття, туфлі, штанці , колготки. У
зворотній послідовності одягатися .
Якщо
дитина прокидається повільно і якийсь час після сну буває млявою, то не можна
голосно говорити, торсати її. Необхідно
дати йому трохи полежати, ласкаво поговорити з ним, викликати у нього
бажання встати.
Під
час сну дітей в спальні обов'язково повинен знаходитися дорослий.
Дитина повинна спати вдень не
менше 2,5 години.
Зміст діяльності у ІІ половину
дня:
-
підйом;
-
гігієнічна гімнастика;
-
одягання;
-
підготовка до полуденку, полуденок.
-
вечірня прогулянка
-
ігри.
Види самостійної діяльності, організація і методика
проведення ігор-занять на третьому році життя.
Види самостійної
діяльності:
- спостереження;
- дії з предметами;
- різні рухи;
- сюжетна гра;
- розглядання картинок,
ілюстрацій;
- зображувальна діяльність;
- конструктивна діяльність;
- трудова діяльність.
Умови їх організації.
1. Звільнити досить часу для
самостійної діяльності дітей. (Це можна досягти, якщо методично правильно
проводити режимні процеси, якщо буде дотримуватись принцип поступовості.)
2. Створити простір для
рухів та підібрати обладнання для всіх видів діяльності.
3. Правильно підібрати
іграшки й обладнання для дітей 3-го року життя:
а) асортимент
іграшок збільшується, розташовуються за темами (кухня, столова);
б) підбирають
будівельний матеріал великого розміру та маленького, яким діти граються на
столі;
в) дидактичні
іграшки, мотрійки, пірамідки пропонуються для самостійної діяльності дітей;
г) музичні
іграшки;
д) обладнання на розвиток рухів зменшується, тому що
більшість виноситься на майданчик;
є) створюються умови для різних видів ігор на майданчику.
Г-н Педро и его кредитная компания оказали нашей компании невероятную помощь, предоставив кредитную линию для нашего постоянного роста агробизнеса, я так рад, что моя компания снова поднимается с помощью Педро, кредитного специалиста, который предоставляет мне 8 000 000,00 долларов США на бизнес-ссуды. Г-н Педро и его компания также предоставляют любую сумму кредита частным лицам или компаниям, которые ищут способ расширить или реализовать свой проект с низкой процентной ставкой 2 годовых. свяжитесь с ними, чтобы получить бизнес-ссуду, личную ссуду, коммерческую ссуду, стартовую ссуду, ссуду на покупку автомобиля, жилищную ссуду. на pedroloanss@gmail.com текст в WhatsApp: +18632310632 удачи "
ОтветитьУдалить