3 курс (Спеціалізація) Рухливі ігри. Середня група
Методика проведення
рухливих ігор з дітьми середньої групи (законспектувати в зошит)
У
результаті виховної роботи, проведеної в попередніх групах, рухи дітей стають
більш координованими. В іграх, рекомендованих для дітей середньої групи збільшується
відстань для бігу, метання, висота для стрибків і лазіння; підібраний ряд ігор, діти вправляються у спритності, сміливості, витримці.
Дітей 5
року вже цікавить результат проведених дій, витрачених зусиль. Вони прагнуть
обов'язково втекти від ловитки, влізти вище, стрибнути далі і т. д. У той же
час вони як і раніше люблять сюжетні ігри: «У ведмедя у бору», «Гуси-лебеді»,
«Літаки» та ін, з задоволенням виконуючи ті чи інші ролі (гуси намагаються
втекти від вовка, бджоли - прогнати ведмедя, кішка - зловити мишку і т. д.).
У
процесі гри увага вихователя повинна бути спрямована на удосконалення бігу,
стрибків, лазіння, тому, ігри даються з поступовим ускладненням руху. Так, у
грі «Миші в коморі» діти бігають в одному напрямку, а в таких, як «Карусель», -
по колу; в іграх «Літаки», «У ведмедя у бору» діти вправляються у швидкому бігу
і лову, а в грі «Ведмеді і бджоли» - у швидкому лазіння і т. д.
Але
слід пам'ятати, що не можна давати в грі лазіння, якщо діти ще не навчилися
добре цього робити: навчати дітей того чи іншого руху треба на занятті, а потім
вже використовувати гру, що включає цей рух.
У середній і в групі вихователь або
керівник фізичного виховання спочатку розповідає дітям, як грати, хто що
повинен робити, а потім вже розподіляються ролі. У групі дітей 4 років на
початку року вихователь сам призначає хто ким буде. При цьому він враховує
ступінь активності дітей, вміння швидко бігати, лазити. Роль ведучого спочатку
слід доручати дітям, які свідомо з нею впораються, інакше дитина може втратити
віру в свої сили і його важко буде залучити до активної дії.
У процесі гри вихователь відзначає успіхи
дітей, звертає на них увагу товаришів, вселяє почуття впевненості! «Ось який
спритний був ведмідь, багатьох хлопців спіймав!»
У другій половині року при розподілі ролей
варто використовувати лічилку: спочатку в тих іграх, які педагог проводить з
дітьми, в подальшому - при самостійній організації ними гри. Лічилка дає
можливість всім дітям побувати в різних ролях, виключає прояви несправедливості
та інших негативних якостей.
Крім
сюжетних ігор, у цих групах використовуються ігри, побудовані на певному
завданні: «Знайди собі пару», «Знайди свій колір», «Пробіжи тихо», «Школа
м'яча» і ін. Ці ігри можуть проводитися і з усією групою, і з кількома дітьми.
Середня
тривалість гри 6-8 хвилин - у середній групі. Загальна тривалість гри рахується
з того моменту, як діти зібралися на гру і вихователь почав її пояснення.
При повторенні гри потрібно поступово
ускладнювати її і користуватися різними варіантами ігор, щоб діти вміли
застосовувати набуті ними навички в умовах, що змінюються. Ускладненням. Може
бути збільшення правил у грі. Можна
збільшити відстань для бігу, стрибків, збільшити число ловішек (двох замість
одного).
Форми організації дітей в грі різні. У всіх
вікових групах ігри можуть бути проведені з усіма дітьми або з частиною групи,
тобто з невеликою підгрупою. Це залежить від характеру гри і від тих завдань,
які ставить керівник при проведенні даної гри.
Комментарии
Отправить комментарий