3 курс (Спеціалізація) Рухливі ігри. Середня група


Методика проведення рухливих ігор з дітьми середньої групи (законспектувати в зошит)
      
          У результаті виховної роботи, проведеної в попередніх групах, рухи дітей стають більш координованими. В іграх, рекомендованих для дітей середньої групи збільшується відстань для бігу, метання, висота для стрибків і лазіння; підібраний ряд ігор, діти вправляються у спритності, сміливості, витримці.

            Дітей 5 року вже цікавить результат проведених дій, витрачених зусиль. Вони прагнуть обов'язково втекти від ловитки, влізти вище, стрибнути далі і т. д. У той же час вони як і раніше люблять сюжетні ігри: «У ведмедя у бору», «Гуси-лебеді», «Літаки» та ін, з задоволенням виконуючи ті чи інші ролі (гуси намагаються втекти від вовка, бджоли - прогнати ведмедя, кішка - зловити мишку і т. д.).
          У процесі гри увага вихователя повинна бути спрямована на удосконалення бігу, стрибків, лазіння, тому, ігри даються з поступовим ускладненням руху. Так, у грі «Миші в коморі» діти бігають в одному напрямку, а в таких, як «Карусель», - по колу; в іграх «Літаки», «У ведмедя у бору» діти вправляються у швидкому бігу і лову, а в грі «Ведмеді і бджоли» - у швидкому лазіння і т. д.
          Але слід пам'ятати, що не можна давати в грі лазіння, якщо діти ще не навчилися добре цього робити: навчати дітей того чи іншого руху треба на занятті, а потім вже використовувати гру, що включає цей рух.
          У середній і в групі вихователь або керівник фізичного виховання спочатку розповідає дітям, як грати, хто що повинен робити, а потім вже розподіляються ролі. У групі дітей 4 років на початку року вихователь сам призначає хто ким буде. При цьому він враховує ступінь активності дітей, вміння швидко бігати, лазити. Роль ведучого спочатку слід доручати дітям, які свідомо з нею впораються, інакше дитина може втратити віру в свої сили і його важко буде залучити до активної дії.
             У процесі гри вихователь відзначає успіхи дітей, звертає на них увагу товаришів, вселяє почуття впевненості! «Ось який спритний був ведмідь, багатьох хлопців спіймав!»
            У другій половині року при розподілі ролей варто використовувати лічилку: спочатку в тих іграх, які педагог проводить з дітьми, в подальшому - при самостійній організації ними гри. Лічилка дає можливість всім дітям побувати в різних ролях, виключає прояви несправедливості та інших негативних якостей.
          Крім сюжетних ігор, у цих групах використовуються ігри, побудовані на певному завданні: «Знайди собі пару», «Знайди свій колір», «Пробіжи тихо», «Школа м'яча» і ін. Ці ігри можуть проводитися і з усією групою, і з кількома дітьми.
          Середня тривалість гри 6-8 хвилин - у середній групі. Загальна тривалість гри рахується з того моменту, як діти зібралися на гру і вихователь почав її пояснення.
           При повторенні гри потрібно поступово ускладнювати її і користуватися різними варіантами ігор, щоб діти вміли застосовувати набуті ними навички в умовах, що змінюються. Ускладненням. Може бути збільшення правил у грі.  Можна збільшити відстань для бігу, стрибків, збільшити число ловішек (двох замість одного).
           Форми організації дітей в грі різні. У всіх вікових групах ігри можуть бути проведені з усіма дітьми або з частиною групи, тобто з невеликою підгрупою. Це залежить від характеру гри і від тих завдань, які ставить керівник при проведенні даної гри.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика навчання дошкільників вправам з рівноваги

Сучасні інноваційні методи оздоровлення дітей дошкільного віку

2-А, Б, Є Основи хореографії Тема "Хоровод – найдавніший вид народного танцювального мистецтва".