3 курс Методика ФІЗО. Фізкультурні свята та розваги.


ЗАКОНСПЕКТУВАТИ

Тема. Фізкультурні свята та розваги. Значення, види, зміст, структура розваг та їх місце в режимі дня. Методика проведення фізкультурних розваг з дітьми різних вікових груп: організація дітей, виконання дітьми фізичних вправ, дозування фізичного навантаження, тривалість фізкультурних розваг. Музика на фізкультурних розвагах.
         
У кожній віковій групі дошкільного закладу проводять фізкультурні розваги двічі-тричі на місяць. Їх планують на другу половину дня у приміщенні або на майданчику (залежно від пори року та погодних умов). Зміст фізкультурних розваг складають рухливі ігри, вправи та ігри спортивного характеру, вправи на фізкультурних тренажерах.
          Планування фізкультурних розваг здійснює вихователь (інструктор з фізичної культури) відповідно до рухової підготовленості дітей, наявності фізкультурного інвентарю та обладнання. Головна мета педагога під час проведення фізкультурних розваг — створити у дітей радісний настрій, удосконалити їхні рухові вміння та навички у невимушеній ігровій обстановці, залучити до систематичного виконання фізичних вправ. Окрім того під час розваг діти поводяться більш вільно, ніж під час занять з фізичної культури, і ця розкутість дозволяє їм рухатися без зайвого напруження, виявляти творчість у руховій діяльності.
          У молодшій та середній групах дошкільних закладів планують рухливі ігри або ігрові завдання, які викликають у дітей емоційне піднесення: хто точніше прокотить м’яч у ворітця, добіжить до кубика і покладе його в кошик. Значне місце тут посідають рухливі ігри сюжетного характеру, в яких бере участь уся група.
          У старших групах дітям пропонують змагання на ліпше виконання фізичних вправ. Наприклад, виконати чітко лазіння по гімнастичній стінці або драбинці в різні способи, влучити м’ячем у ціль, якомога довше постри­бати зі скакалкою тощо. До змісту розваг входять ігри-атракціони, а  також змагання між командами в іграх спортивного характеру (футбол, баскетбол, хокей). Тривалість фізкультурних розваг залежить від віку дітей і складає 30-50 хвилин.
Орієнтовний план фізкультурної розваги на майданчику (для дітей 6-7років)
1. Гра «Заборонений рух» (повторити 4-5 разів).
2. Гра «Чия ланка швидше збереться?» (повторити 3-4 рази).
3. Атракціон «Хто більше збере кеглів із зав’язаними очима?» (тривалість 10-12 хв.)
4. Гра «М’яч капітанові» (повторити 3-4 рази).
5. Гра «Знайди та промовчи» (повторити 3 рази).
          Фізкультурні розваги не потребують спеціальної підготовки. Їх в  основному будують на раніше вивчених дітьми вправах та іграх. Однак це не виключає розучування нових рухливих ігор з нескладними правилами та сюжетом. У старших групах нові ігри естафетного характеру можна широко застосовувати під час розваг.
          Вихователь бере активну участь у проведенні фізкультурних розваг. Він організовує гру, є суддею змагань, подає команди до початку та до закінчення гри; робить зауваження дітям, які порушують правила, підбиває підсумки розваг.

Свата та розваги – це форма активного відпочинку, яка побудована на вправах, іграх, атракціонах і естафетах. Розваги проводяться 1-2р на місяць. Свята – 1 р в 3 місяці. Розваги проводяться  частіше, бо вони простіші в організації. Їх тривалість на 5 хв. більша
Розвага складається з 4 частин :
1 вхід, привітання, представлення назв команд.
2. фігурне  марширування та  виконання розминки, яку іноді заміняють рухливою грою.
3. Змагання 3-4 елементи, які  чергуються з атракціонами.  Естафети – це ігри змагального характеру, не більше 8 дітей.
 Атракціони – це веселі  незвичайні рухові завдання „Хто швидше роздавить  повітряну культу”, „Зайця нагадуй морквою”. Основна  частина закінчується загальною   грою  великої  рухливості. 
4. Заключна і підведення  підсумків, нагородження призами. Урочистий вихід із  залу.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика навчання дошкільників вправам з рівноваги

Сучасні інноваційні методи оздоровлення дітей дошкільного віку

2-А, Б, Є Основи хореографії Тема "Хоровод – найдавніший вид народного танцювального мистецтва".