4 курс Педагогіка. Наступність, спадкоємність, перспективність, у системі безперервної освіти
Наступність,
спадкоємність, перспективність, у системі безперервної освіти
(законспектувати)
Необхідність
наступності в роботі дитячого садка і школи обґрунтована в працях Я.-А.
Коменського, Й.-Г. Песталоцці, К. Ушинського, С Русової. Є. Тихеєва, вважала, що “старший ступінь дитячого садка на
одну третину вже школа, а молодший ступінь школи на одну третину дитячий
садок”.
Наступність утворює простір для реалізації в
педагогічному процесі дитячого садка і школи єдиної, динамічної та
перспективної системи виховання і навчання, що сприяє зближенню умов виховання
і навчання старших дошкільників і молодших школярів. Завдяки цьому перехід до
нових умов шкільного навчання здійснюється з найменшими для дітей
психологічними труднощами.
З проблемою наступності навчання і
виховання пов'язана проблема їх перспективності. Якщо наступність означає врахування рівня розвитку дітей, з яким вони
прийшли до школи, опору на нього, то перспективність
навчання і виховання полягає у визначенні пріоритетних напрямів підготовки
дітей до школи. Наступність є передумовою
спадкоємності навчання і виховання — врахування школою рівня знань, умінь і
навичок дітей, їх подальший розвиток; перехід від навчально-ігрової до
навчальної діяльності.
Наступність між дитячим садком і школою передбачає,
з одного боку, підвищений рівень підготовки дітей до школи, а з
другого, орієнтацію школи на знання й уміння, набуті у дошкільному віці й активне
використання їх у подальшому всебічному розвитку учнів.
Наступність
у роботі вихователів та вчителів полягає як у змісті навчання і виховання, так
і у методах, прийомах, організаційних прийомах навчально-виховної роботи. Тобто
необхідне злагоджене ділове співробітництво. Тут можна виділити такі аспекти.
Інформаційно-просвітницький, або аспект педагогічної освіти, що передбачає
ознайомлення вчителів і вихователів з новітніми завданнями роботи з дітьми
старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, вивчення змісту, внесення
коректив до програм виховання і навчання вихованців старшої групи дитячого
садка та першого класу школи, поглиблене ознайомлення з психологічними
особливостями дошкільнят молодших школярів, пошук обдарованих дітей. Це
допоможе вчителям, вихователям детальніше розібратися в основних питаннях підготовки
до школи, досягти єдності у розумінні психологічної природи розумового і
соціального розвитку дітей, їхніх природних здібностей. З цією метою необхідно
чітко налагодити такі конкретні форми контактів між дитячим садком та школою:
-
як спільні педагогічні ради з проблем забезпечення
наступності і готовності дітей до школи;
- робота
творчих груп;
- семінари-практикуми
щодо обговорення програм;
- взаємний
обмін лекціями, конспектами.
Методичний аспект - взаємне ознайомлення з
методами і формами навчально-виховного процесу у старшій групі та першому класі
школи, забезпечення наступності щодо
методів і форм роботи з дітьми з математики, рідної мови, фізичного,
естетичного і морального виховання.
Цей аспект
реалізується :
-
взаємовідвідуванням вихователями і вчителями уроків та
занять у дитячому садку з наступним спільним обговоренням;
-
участю у семінарах-практикумах,
присвяченим окремим методикам;
- проведенням
спільних педагогічних нарад, обміном досвіду тощо.
Практичний аспект змісту контактів між дитячими садками і
Практичний аспект змісту контактів між дитячими садками і
школою
полягає з одного боку, у попередньому ознайомленні вчителів зі своїми
майбутніми учнями, а з другого - у кураторстві вихователями своїх колишніх
вихованців, нині - першокласників.
Конкретними формами реалізації змісту цього аспекту є система відвідування вчителями старших груп,
спостереження за їхньою діяльністю і поведінкою на заняттях і поза ними,
бесіда з дітьми і вихователями та інше.
Комментарии
Отправить комментарий