4-Є Теоретичні питання з педагогіки та методик до державного екзамену
Теоретичні питання
Педагогіка
1.
Розкрийте особливості професії
вихователя сучасного дошкільного закладу. Охарактеризуйте професіограму, права,
обов'язки та роль вихователя у формуванні особистості дитини.
2.
Обґрунтуйте розвиток педагогічної
думки на Україні. Розкрийте основні педагогічні поняття. Дайте характеристику
системі педагогічних наук.
3.
Дайте визначення поняття
«розвиток». Обґрунтуйте соціальне і біологічне у розвитку людини. Дайте
характеристику віковій періодизації дитинства.
4.
Розкрийте сутність поняття
«система освіти», визначте її структуру та дайте коротку характеристику її
основних ланок.
5.
Дайте визначення понять «метод» і «прийом»
навчання, визначте їх класифікацію. Обґрунтуйте зміст роботи щодо вибору і
поєднання різних методів і прийомів навчання.
6.
Розкрийте зміст теорії створення
програми виховання в дошкільному закладі. Дайте характеристику сучасним
програмам та методичній літературі з дошкільного виховання.
7.
Охарактеризуйте особливості
періоду раннього дитинства. Розкрийте зміст, завдання виховання і провідні
лінії розвитку та обґрунтуйте зміст організації і проведення індивідуальних
ігор-занять.
8.
Розкрийте завдання виховання і
провідні лінії розвитку дітей другого року життя. Охарактеризуйте методику
проведення ігор-занять та режимних процесів.
9.
Дайте характеристику розвитку
дітей третього року життя. Розкрийте особливості організації та методики
проведення різних видів діяльності з дітьми третього року життя.
10.Обґрунтуйте
необхідність морального виховання дітей з раннього віку. Охарактеризуйте
розвиток теорії морального виховання та розкрийте завдання, зміст, методи
морального виховання.
11.Охарактеризуйте
своєрідність прояву почуття патріотизму у дітей дошкільного віку. Визначте
цілі, зміст і методи роботи щодо виховання у дітей почуття любові до
Батьківщини, виховання поваги до традицій і культури українського народу.
12.Визначте
систему роботи та умови щодо виховання почуття колективізму. Розкрийте методику
роботи щодо формування колективу з дітьми різних вікових груп.
13.Обґрунтуйте
систему роботи щодо виховання дисциплінованості і культури поведінки у дітей
дошкільного віку. Розкрийте умови, методику виховання дисциплінованості,
культури поведінки, основ гуманізму, доброти, чуйності, милосердя.
14.Розкрийте
значення, завдання, засоби і умови фізичного виховання дітей дошкільного віку.
Охарактеризуйте зміст поняття про культурно-гігієнічні навички та їх формування
у дітей різного віку.
15.Дайте
характеристику поняття режиму і його значення у вихованні дітей.
Охарактеризуйте особливості організації режиму дня в різних вікових групах.
16.Розкрийте
значення прогулянки як засобу різностороннього розвитку дітей, її зміст та
умови організації. Охарактеризуйте ділянку дитячого садка та її обладнання.
17.Розкрийте
значення розумового виховання дітей дошкільного віку. Визначте завдання, засоби
розумового виховання та розкрийте методику сенсорного виховання.
18.Охарактеризуйте
суть процесу навчання дітей дошкільного віку, його особливості, дидактичні
принципи.
19.Охарактеризуйте
заняття як форму організації навчання в різних вікових групах. Визначте
гігієнічні та дидактичні вимоги до організації занять.
20.Доведіть
необхідність трудового виховання дітей дошкільного віку. Охарактеризуйте розвиток
теорії трудового виховання та розкрийте особливості трудової діяльності
дошкільників.
21.Обґрунтуйте
значення свят та розваг для всебічного розвитку дітей. Визначте види свят,
вимоги до їх змісту, оформлення, організації.
22.Розкрийте
значення планування виховної роботи в дошкільному закладі. Охарактеризуйте
форми та зміст планування.
23.Дайте
визначення понять «естетичний розвиток», «естетичне виховання». Визначте завдання, основні
засоби і методи, зміст естетичного виховання.
24.Дайте
характеристику грі як провідному виду діяльності дошкільника, її видам. Розкрийте зміст наукової теорії і сучасних
досліджень про роль гри в формуванні особистості дитини.
25.Охарактеризуйте
ігри-драматизації як різновид творчих ігор. Дайте характеристику
будівельно-конструкційним іграм, розкрийте їх своєрідність та виховну цінність.
26.Розкрийте
значення та особливості дидактичної гри, визначте її види та структуру.
Охарактеризуйте виховну цінність рухливої гри, її місце в педагогічному
процесі, методику керівництва.
27.Проаналізуйте
історію створення, вдосконалення, освітню та виховну цінність іграшки. Поясніть
систему роботи щодо підбору іграшок для кожної вікової групи, їх розташування і
зберігання.
28.Доведіть
роль сім’ї у вихованні дітей. Визначте форми, функції і зміст роботи
дошкільного закладу з сім’єю.
29.Розкрийте
поняття наступності, спадкоємності, перспективності у системі безперервної
освіти. Дайте характеристику готовності дітей до шкільного навчання.
30.Охарактеризуйте
призначення сучасного дошкільного закладу. Назвіть основні документи, що
визначають організацію дошкільного закладу.
Методика розвитку мовлення та навчання елементів грамоти
1.
Назвіть методи і прийоми навчання дітей рідної мови. Дайте
характеристику методів і прийомів розвитку мови дітей дошкільного віку.
2.
Розкрийте особливості методики
розвитку мови дітей раннього віку (3 р.ж.). Перелічіть завдання з
розвитку мовлення дітей раннього віку; види роботи на заняттях та в
повсякденній діяльності. Назвіть методи
та прийоми розвитку мови дітей раннього віку.
3.
Розкрийте суть поняття «звукова
культура мови», назвіть завдання і зміст
виховання звукової культури мови. Охарактеризуйте систему роботи по вихованню
звукової культури мови: розвиток слухової уваги, фонематичного слуху, мовного
дихання, дикції, сили голосу, інтонації.
4.
Дайте характеристику методу
проведення бесід з дітьми: зміст та тематика, підготовка вихователів та дітей
до бесіди, структура, методичні прийоми розвитку діалогічного мовлення дітей в
бесіді.
5.
Розкрийте методику навчання
складання розповідей за картинами. Назвіть види картин, вимоги до них; види
розповідей за змістом картин.
6.
Дайте характеристику методу
навчання дітей розповідям з власного досвіду. Розкрийте значення, тематику
розповідей, прийоми навчання; методику навчання складання листів.
7.
Розкрийте методику навчання
переказу тексту літературного твору. Обґрунтуйте особливості добору творів до переказу, вимоги до них.
Перелічіть методичні прийоми навчання дітей переказу.
8.
Охарактеризуйте підготовку дітей
до складання творчих розповідей. Назвіть прийоми навчання. Розкрийте структуру
заняття.
9.
Охарактеризуйте методику
художнього читання. Розкрийте структуру заняття. Поясніть особливості
підготовки вихователя до занять.
10.Дайте
характеристику методиці ознайомлення із словом та реченням. Розкрийте зміст
роботи. Назвіть прийоми ознайомлення дітей з реченням; особливості моделювання
слова, речення.
11.Розкрийте
методику ознайомлення дітей зі складом. Обґрунтуйте зміст та прийоми роботи по формуванню уявлень про склад.
Назвіть послідовність роботи над складом слова.
12.Розкрийте
методику проведення бесід на морально-етичні теми (значення, види, методика проведення).
13.Розкрийте
методику навчання дітей звуковому аналізу слів (послідовність роботи при
навчанні дітей, структура заняття, прийоми закріплення роботи по звуковому
аналізу слів).
14.Охарактеризуйте
методику ознайомлення дітей з голосними і приголосними звуками (позначення
голосних та приголосних в схемі; прийоми закріплення знань про твердий-м’який
приголосний).
15.Доведіть
значення підготовки руки дитини до письма. Розкрийте методику проведення занять по підготовці руки
до письма.
Методика формування елементарних математичних уявлень
1.
Розкрийте методику ознайомлення з
цифрами в середній групі та дайте характеристику прийомам співвіднесення цифри
з числом та числа з цифрою.
2.
Розкрийте методику ознайомлення зі
складом числа з двох менших у старшій групі.
3.
Охарактеризуйте специфіку
організації та методику проведення занять з математики в ДНЗ.
4.
Дайте
характеристику напрямкам роботи щодо ознайомлення з геометричними фігурами з
дітьми другої молодшої групи.
5.
Охарактеризуйте основні методичні
прийоми порівняння чисельності множин та визначення понять «більше», «менше»,
«порівну».
6.
Розкрийте методику ознайомлення
дітей середньої групи з порядковим значенням числа.
7.
Визначте особливості методики
ознайомлення старших дошкільників з вимірюванням за допомогою умовної мірки на
різних етапах навчання.
8.
Поясніть сутність методики
ознайомлення дітей 6 року життя зі складом числа з одиниць.
9.
Дайте характеристику особливостям
формування знань про тиждень у дітей дошкільного віку.
10.Розкрийте
методику навчання дітей кількісній лічбі та прийоми роботи з числами
натурального ряду.
11.Охарактеризуйте
прийоми роботи з дошкільниками щодо упорядкування предметів за величиною.
12.Визначте
особливості роботи над арифметичними задачами різних типів з дітьми старшої
групи.
13.Охарактеризуйте
прийоми роботи з дітьми старшої групи щодо вільного орієнтування в просторі.
14.Дайте
визначення основним поняттям, якими оперує математика як наука (множина,
елементи множини, операції над множинами, величина, число, лічба, розмір).
15.Розкрийте
методику роботи з дітьми старшого дошкільного віку щодо складання прикладів на
додавання і віднімання за малюнками з використанням цифрових карток і знаків
«+», «-», «=».
Методика
образотворчої діяльності
1.
Охарактеризуйте види образотворчої
діяльності, розкрийте їх значення для всебічного розвитку дитини.
2.
Визначте методи і прийоми навчання
образотворчої діяльності дітей дошкільного віку. Охарактеризуйте традиційну та
сучасну класифікацію методів.
3.
Розкрийте сутність заняття як
основної форми навчання дітей зображувальної діяльності. Поясніть особливості
організації занять в різних вікових групах. Визначте структуру занять. Дайте
характеристику нетрадиційним формам організації занять.
4.
Охарактеризуйте форми, методи і
прийоми ознайомлення дітей з творами образотворчого мистецтва.
5.
Зробіть порівняльний аналіз
методики навчання ліпленню дітей другої молодшої та середньої груп: задачі
навчання, організація, технічні навички, методи і прийоми навчання.
6.
Охарактеризуйте методику
організації занять з малювання з дітьми старшої групи: види малювання, технічні
прийоми, задачі, методи та прийоми навчання, своєрідність аналізу дитячих
робіт.
7.
Проаналізуйте та порівняйте
методику проведення занять з аплікації з дітьми другої молодшої і середньої
груп: програмові завдання, методи і прийоми навчання.
8.
Розкрийте особливості
конструювання з паперу в середній та старшій групах: організація занять,
задачі, методи і прийоми навчання, аналіз дитячих робіт.
Основи
природознавства і методика ознайомлення дітей з природою
1.
Охарактеризуйте спостереження як
основний метод ознайомлення дітей з природою. Назвіть види спостережень.
Розкрийте методику проведення спостережень в різних вікових групах.
2.
Дайте характеристику праці дітей в
природі як одному з методів ознайомлення дошкільників з природою. Розкрийте види і зміст праці в різних вікових
групах. Назвіть форми організації праці дітей в природі.
3.
Розкрийте зміст ігрових методів
ознайомлення дітей з природою. Перелічіть види ігор. Розкрийте методику
проведення дидактичних ігор.
4.
Дайте характеристику розповідей та
бесід про природу. Обґрунтуйте значення розповідей, бесід. Назвіть види розповідей, бесід.
5.
Доведіть, що заняття є основною
формою організації дітей при ознайомленні з природою. Дайте характеристику
типів занять. Розкрийте підготовку педагога до заняття.
6.
Обґрунтуйте думку про те, що
прогулянки і екскурсії в природу є
особливим видом занять з дошкільниками. Назвіть види екскурсій, їх структуру.
Розкрийте організацію і методику керівництва екскурсіями в різних вікових
групах.
7.
Розкрийте зміст ознайомлення з
дикими та свійськими тваринами дітей молодшого та старшого дошкільного віку.
8.
Поясніть значення кутку природи в
дошкільному закладі. Поясніть особливості його розміщення і обладнання. Назвіть
кімнатні рослини, тварин і птахів куточка природи.
Методика фізичного виховання
1.
Дайте загальну характеристику
загальнорозвиваючих вправ. Розкрийте значення та визначте класифікацію
загальнорозвиваючих вправ.
2.
Доведіть значимість основних рухів
у системі фізичного виховання дітей дошкільного віку. Дайте коротку
характеристику кожному виду.
3.
Проаналізуйте
методику проведення рухливих ігор з дітьми різних вікових груп.
4.
Охарактеризуйте методику проведення ранкової гімнастики
з дітьми різних вікових груп.
5.
Обґрунтуйте
необхідність проведення фізкультхвилинок та фізкультпауз в різних вікових
групах в процесі занять з різних розділів програми та між заняттями. Розкрийте
методику їх проведення.
6.
Розкрийте
значення, види, зміст, структуру фізкультурних розваг та їх місце в режимі дня.
Охарактеризуйте методику проведення фізкультурних розваг з дітьми різних
вікових груп.
7.
Дайте загальну характеристику
стройових вправ. Розкрийте значення, види, методику навчання стройових вправ
дітей різних вікових груп.
8.
Розкрийте методику проведення
фізкультурних занять з дітьми різних вікових груп. Охарактеризуйте методику їх
проведення.
Методика
музичного виховання
1.
Розкрийте зміст, мету та завдання
нетрадиційних музичних занять.
2.
Доведіть, що музично-дидактичні
ігри є дієвим засобом музичного розвитку дітей.
3.
Охарактеризуйте основні методи і
прийоми роботи над піснею з дітьми дошкільного віку.
4.
Розкрийте особливості керівництва
самостійною музичною діяльністю дошкільників.
5.
Охарактеризуйте форми роботи з
батьками по музичному вихованню дітей в дитячому садку.
6.
Розкрийте роль вихователя в
організації роботи з музичного виховання дітей в дошкільному закладі.
Комментарии
Отправить комментарий