4 курс (спеціалізація) Бадмінтон
Бадмінтон
І. Загальна характеристика, значення.
Бадмінтон-
це гра з ракеткою і невеличким м’ячем з пробки, обклеєний воронкою з пір’їн. Гра зародилась в південно-східних країнах Азії,
широко поширювалась в Китаї, Індії,
Сінгапурі і інших країнах азіатського континенту. Ця гра користується
популярністю в Англії, Данії, Голландії та інших країнах. В цю гру можуть грати і діти дошкільного віку.
ІІ. Методика навчання дошкільників грі в бадмінтон.
Бадмінтон
– це спортивна гра, насичена різноманітними рухами. Дітям старшого дошкільного
віку доступні лише елементи цієї гри.
В
бадмінтон грають на невеликому прямокутному майданчику, який розділяє навпіл
сітка. Діти які стоять по різні сторони сітки кидають один одному волан
ракеткою. Мета гравців не дати воланчику впасти на своїй половині майданчика.
Ця
гра сприяє розвитку швидкості, витримки, окоміру. Перш ніж навчити дитину грати
в цю гру треба її познайомити з воланом. Дитину знайомлять з якостями волана
його вагою, розміром. Для цього проводять ігри та вправи з воланом, а також з
ракеткою. Вчать виділяти швидкість волана після удару, залежність швидкості польоту
від сили удару.
Ракетку
треба тримати в правій руці чотирма пальцями з низу, а великим пальцем зверху
за кінець ракетки. Щоб краще керувати ракеткою, пальці злегка розставляють
вверх по ручці. При цьому кисть не
повинна бути закріпощена. Пальці лише злегка тримають ручку.
Дитина
стає обличчям до сітки, ноги злегка зігнуті. Вага тіла розміщена рівномірно на передню
частину стопи. Тулуб злегка нахилений вперед. Ракетка в зігнутій в лікті руці, розташована на рівні стегна.
Гравець рухається по майданчику бігом або дрібним приставним кроком.
Щоб
подати волан дитині треба стати в центр майданчика лівим боком до сітки, ногу
ставить вперед, вагу тіла переносить на праву ногу. Волан тримає лівою рукою за пір’я. Рука з
ракеткою зігнута в лікті і відведена назад-вгору. Ігрок ударяє в ковпачок
волана сіткою. Після подачі дитина повертається тулубом до сітки, одночасно
переносить вагу тіла з правої ноги на ліву.
В
бадмінтоні є такі удари: удари зправа-згори, зліва-згори, та знизу. Техніка
виконання деяких ударів дуже складна, але дітей слід вчити доступним для них
ударам.
Навчати
дітей грі треба починати з підготовчих вправ з воланом та ракеткою. Головне є
те, щоб навчити дитину слідкувати за воланом очима.
Подача
волану виконується ударом знизу при цьому ракетка не повинна підніматись вище
пояса.
Після
того як діти достатньо оволоділи воланом
і ракеткою, можна грати на переможця. В цю гру можна грати командами по
два чоловіка через сітку. Коли діти засвоять
суть гри можна проводити гру з правилами.
У
вітряний день в волан можна покласти шматок пластиліну, тоді він буде важчим. Потрібно дитину вчити грати не
лише правою, а і лівою рукою, щоб обидві руки розвивались рівномірно.
ІІІ.
Навчання можна здійснювати на майданчику чи взагалі в лісі. Для гри розмітка
майданчика 8х4 м, сітка натягнута по
середині майданчика на висоті 120-130 см. Для навчання дошкільників грі в
бадмінтон можна використовувати пластмасові або дерев’яні ракетки вагою від 60 до 125 г, завдовжки
50-60 см, волан вагою 4-5 г.
ІV.
Правила гри в у бадмінтон.
До
початку навчання грі діти вже повинні вміти діяти ракеткою і воланом.
Гравців
поділяють на дві команди. Кожна команда подає волан по черзі. Якщо
команді-суперниці не вдається відбити волан, вона програє очко і подача переходить до іншої
команди.
Ігри з
елементами бадмінтону.
„Підбери
волан”
Діти
вільно розташовуються на площадці, кожний з ракеткою і воланом. По сигналу
вихователя всі підбивають волан вгору, стараються не дати йому впасти. Виграє
та дитина, яка довше витримує волан в повітрі.
„Попади в
круг”
На
землю кладеться гімнастичний обруч – діти
стають навколо обруча на відстані два метри від нього. По сигналу вихователя діти кидають волан в обруч, потім
беруть їх і кидають знову (3-4 рази). Виграє та дитина, яка більше разів попаде в обруч.
„Хто далі”
На
площадці визначені лінії. Діти діляться по двоє. У одного з них - волан і ракетка, а у другого-прапорець. Діти
з воланами і ракетками стають біля лінії на відстані витягнутих в сторони руки.
По сигналу вихователя вони ударом ракеткою посилають волан як можна дальше. Їх
напарники беруть з прапорцями до воланів ставлять прапорці на їх місто і
повертають волан товаришам. Після трьох спроб діти міняються ролями. Виграє та
дитина, чий прапорець буде знаходитись далі.
„Волан
назустріч волану”
Діти стають парами на відстані 2-3 м один від
одного. У всіх дітей по волану. По сигналу
починають передавати волан один одному, стараючись щоб волан не впав на землю. Виграє та пара
яка довше видержує волан.
Примірний
план заняття в старшій групі
Задачі: формувати уміння діяти з воланом дати можливість відчути
фізичні якості волана, вага, об’єм, швидкість польоту. Сприяти розвитку
окоміру, координація рухів.
Місце: ігрова площадка.
Інвентар: волани.
Частина час
|
Зміст заняття
|
Д
|
Методичні вказівки
|
І ч. Вступна
3-3,5 хв.
|
1. Підняти волан вгору і піймати обома руками.
2. Підкинути волан правою рукою і піймати лівою і навпаки
|
ІХ в
ІХ в
|
Спочатку кидати волан не високо 1-2 м, потім збільшити висоту.
Слідкувати за воланом очима.
|
ІІ ч. Основна
10 хв.
|
Естафета „Попади в обруч” Діти діляться на декілька команд по 4-5 гравців. Кожна команда стає в
колону . Перед колонами розміщені
обручі на відстані 2 м від
дітей. Після сигналу діти по черзі кидають волан, стараючись попасти в
обруч
|
4-5 раз
|
При повторенні естафети діти виконують завдання лівою рукою.
|
ІІІ ч. Заключна
3-4 хв.
|
Малорухлива гра „Відобрази волан”. Діти стають в коло, водячий з воланом в середині кола.
Водячий кидає волан вгору комусь з дітей. Гравець повинен його піймати.
|
3-4 хв.
|
Роль ведучого на початку може виконати вихователь.
|
Комментарии
Отправить комментарий