2-Є курс Педагогіка Лабораторне заняття Тема "Спостереження ігор-занять на 3-му році життя"

Лабораторне  заняття

Тема: Спостереження ігор-занять на 3 році життя.
Мета: Вчити студентів спостерігати  та аналізувати діяльність вихователя   з дітьми 3 року життя. Вправляти в аналізі навчання дітей, визначенні ролі вихователя в організації, в розробці рекомендацій щодо поліпшення навчання дітей. Виховувати професійні вміння: керувати процесом навчання дітей 3 року життя.
Забезпечення заняття: Форма для запису ігор-занять. Питання для аналізу навчання дітей. Записи студентами спостережень за проведенням ігор-занять.
Література:
1.   Воспитание и обучение детей младшего дошкольного возраста. ( Под ред. Г.Н.Годиной. – М., 1987.
2.   Гурковська Т.  Розвиток сприймання в трирічних дітей (комплекс розвивальних завдань) // Дошкільне виховання – 2002, № 4 с.26-27.
3.   Шейко Е., Ранній вік. Сенсорне виховання. // Палітра педагога, 2000, № 3 с. 18-22.
4.   Гурковська Т. Проблеми раннього віку. // Дошкільне виховання – 2001, № 12 с. 23.

Зміст заняття

І. Організація заняття
ІІ. Актуалізація опорних знань студентів.
1. Види ігор-занять.
2. Вимоги до організації та проведення ігор-занять.
3. Основний метод проведення ігор-занять.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
         Практичне заняття допоможе практичним шляхом побачити  організацію навчання дітей і формує вміння дати оцінку діяльності  вихователя щодо організації навчання дітей 3 року життя.
   ІV. Інструктаж:
Завдання 1. Протягом 20-30 хв. вести спостереження за проведенням ігор-занять і записувати в таблицю спостерігаємі ігри-заняття.

Форма запису ігор-занять дітей 3 року життя
__________________________________________________________________
Дошкільний заклад                                 Дата                                   Час 
__________________________________________________________________
Вид гри-заняття
Тема
Програмовий зміст
Обладнання
Методи та прийоми
Хід заняття
__________________________________________________________________
Зміст заняття                                             Методичні прийоми
===========================================================

Завдання 2. Питання для аналізу ігор-занять.
1. Яке значення має навчання на заняттях у системі виховної роботи з дітьми даної групи?
2. Визначити програмові завдання, їх відповідність теми, віку дітей.
3. Чи витримується співвідношення наочно-дійових та словесних компонентів на іграх-заняттях?
4.Які дидактичні принципи покладені в основу занять?
5.Яка ступінь ігрового, емоційного спілкування вихователя з дітьми на занятті?
6. Чи створені умови для активної діяльності дітей?


3. Спостереження за іграми-заняттями проводиться протягом 20-30 хвилин.

V. Обробка записів, підготовка до обговорення спостережень (10 хв.)
VІ. Обговорення записів спостереження за проведення ігор-занять дітей. (3 хв.)
VІІ. Складання рекомендації щодо поліпшення навчання дітей на заняття.
VІІІ. Підведення підсумків.

Домашнє завдання:
1. Творче завдання: розробити творчі завдання, що сприяли б розвитку дитини, використовуючи позитивний педагогічний досвід.
2. Описати  досвід роботи вихователів щодо проведення ігор-занять з дітьми 3 року життя, використовуючи журнал “Дошкільне виховання”, додаток до журналу “Палітра педагога”.

Завдання для самостійної роботи
- Знайдіть серед засобів народної педагогіки приклади щодо характеристики дітей раннього віку.
-        Встановіть залежність між загальними педагогічними правилами виховання та особливостями розвитку дітей раннього віку.
-        Запропонуйте  способи ранкового залучення до групи  дітей, які не відпускають мам, намагаються залишитися з ними, відмовляються йти в групу.
-        Підберіть  фольклорний матеріал для мовленнєвого та емоційного розвитку дітей 2-го року життя.
-        Охарактеризуйте компоненти комплексного методу керівництва ігровою діяльність дітей і проілюструйте прикладами гри дітей 3-го року життя.
-        Запропонуйте методи формування  самостійності у дітей 3 р. життя.
-        Розкрийте  своєрідність навчання дітей раннього віку.

-        Вкажіть на особливості організації занять у різних групок раннього віку.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика навчання дошкільників вправам з рівноваги

Сучасні інноваційні методи оздоровлення дітей дошкільного віку

2-А, Б, Є Основи хореографії Тема "Хоровод – найдавніший вид народного танцювального мистецтва".