2-Є курс Педагогіка Лабораторне заняття Тема "Спостереження ігор-занять на 3-му році життя"
Лабораторне заняття
Тема: Спостереження ігор-занять на 3 році життя.
Мета: Вчити студентів спостерігати та аналізувати діяльність вихователя з дітьми 3 року життя. Вправляти в аналізі навчання дітей, визначенні ролі вихователя в організації, в розробці рекомендацій щодо поліпшення навчання дітей. Виховувати професійні вміння: керувати процесом навчання дітей 3 року життя.
Забезпечення заняття: Форма для запису ігор-занять. Питання для аналізу навчання дітей. Записи студентами спостережень за проведенням ігор-занять.
Література:
1. Воспитание и обучение детей младшего дошкольного возраста. ( Под ред. Г.Н.Годиной. – М., 1987.
2. Гурковська Т. Розвиток сприймання в трирічних дітей (комплекс розвивальних завдань) // Дошкільне виховання – 2002, № 4 с.26-27.
3. Шейко Е., Ранній вік. Сенсорне виховання. // Палітра педагога, 2000, № 3 с. 18-22.
4. Гурковська Т. Проблеми раннього віку. // Дошкільне виховання – 2001, № 12 с. 23.
Зміст заняття
І. Організація заняття
ІІ. Актуалізація опорних знань студентів.
1. Види ігор-занять.
2. Вимоги до організації та проведення ігор-занять.
3. Основний метод проведення ігор-занять.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Практичне заняття допоможе практичним шляхом побачити організацію навчання дітей і формує вміння дати оцінку діяльності вихователя щодо організації навчання дітей 3 року життя.
ІV. Інструктаж:
Завдання 1. Протягом 20-30 хв. вести спостереження за проведенням ігор-занять і записувати в таблицю спостерігаємі ігри-заняття.
Форма запису ігор-занять дітей 3 року життя
__________________________________________________________________
Дошкільний заклад Дата Час
__________________________________________________________________
Вид гри-заняття
Тема
Програмовий зміст
Обладнання
Методи та прийоми
Хід заняття
__________________________________________________________________
Зміст заняття Методичні прийоми
===========================================================
Завдання 2. Питання для аналізу ігор-занять.
1. Яке значення має навчання на заняттях у системі виховної роботи з дітьми даної групи?
2. Визначити програмові завдання, їх відповідність теми, віку дітей.
3. Чи витримується співвідношення наочно-дійових та словесних компонентів на іграх-заняттях?
4.Які дидактичні принципи покладені в основу занять?
5.Яка ступінь ігрового, емоційного спілкування вихователя з дітьми на занятті?
6. Чи створені умови для активної діяльності дітей?
3. Спостереження за іграми-заняттями проводиться протягом 20-30 хвилин.
V. Обробка записів, підготовка до обговорення спостережень (10 хв.)
VІ. Обговорення записів спостереження за проведення ігор-занять дітей. (3 хв.)
VІІ. Складання рекомендації щодо поліпшення навчання дітей на заняття.
VІІІ. Підведення підсумків.
Домашнє завдання:
1. Творче завдання: розробити творчі завдання, що сприяли б розвитку дитини, використовуючи позитивний педагогічний досвід.
2. Описати досвід роботи вихователів щодо проведення ігор-занять з дітьми 3 року життя, використовуючи журнал “Дошкільне виховання”, додаток до журналу “Палітра педагога”.
Завдання для самостійної роботи
- Знайдіть серед засобів народної педагогіки приклади щодо характеристики дітей раннього віку.
- Встановіть залежність між загальними педагогічними правилами виховання та особливостями розвитку дітей раннього віку.
- Запропонуйте способи ранкового залучення до групи дітей, які не відпускають мам, намагаються залишитися з ними, відмовляються йти в групу.
- Підберіть фольклорний матеріал для мовленнєвого та емоційного розвитку дітей 2-го року життя.
- Охарактеризуйте компоненти комплексного методу керівництва ігровою діяльність дітей і проілюструйте прикладами гри дітей 3-го року життя.
- Запропонуйте методи формування самостійності у дітей 3 р. життя.
- Розкрийте своєрідність навчання дітей раннього віку.
- Вкажіть на особливості організації занять у різних групок раннього віку.
Комментарии
Отправить комментарий