2-Є Педагогіка Тема "Своєрідність організації і методики проведення режимних процесів, самостійної діяльності "
Своєрідність організації і методики проведення режимних процесів, самостійної діяльності (законспектувати матеріал)
Діти 3 р.ж живуть за єдиним режимом дня. Методика режимних процесів базується на двох основних принципах: поступовості і послідовності.
Ранковий прийом включає в себе: спостереження, ранкову гімнастику, ігри, індивідуальну роботу, підготовку та проведення сніданку; дітей залучають до трудової діяльності, самостійних ігор.
Під час режимних процесів вихователь формує у дітей культурно-гігієнічні навички (культурної поведінки за столом і особистої гігієни).
Прийоми:
- Використання потішок, віршів.
- Проведення дидактичних ігор.
- Використання ігрових персонажів.
Організація годування:
1. діти мають сідати за накриті столи.
2. Більшість дітей їдять самі, але маленьких треба догодовувати.
3. Годування має проходити у спокійній обстановці.
4. За 15 хвилин до прийняття їжі, діти мають поступово готуватися: переходити від гри до вмивання і спокійно сідати за столи.
Організація одягання і роздягання
У процесі організації одягання і роздягання у дітей необхідно виховувати такі вміння та навички: навчити дітей самостійно знімати одяг, взуття, розстібати і застібати гудзики спереду, розв'язувати шнурки у черевиках, знати порядок роздягання та акуратно складати знятий одяг , самостійно надягати на себе одяг та взуття в певному порядку.
Сон
Перед вкладанням на сон діти повинні бути спокійні, вихователь організовує спокійні ігри.
Вкладання дітей на сон проводиться поступово, запрошується 5-6 дітей у спальню, інші діти грають.
Запрошувати спати першими треба дітей більш молодших або фізично слабших, які в цей час нічим не зайняті, які швидко стомлюються, хто вдома погано спав.
Спокійно засинаючих дітей треба укладати першими, а хто проявляє активність - останніми. Вихователь, звільнившись від укладання дітей, зможе побути близько тієї дитини, яка сама довго не може заспокоїтися.
Роздягатися дитина повинна в певному порядку: зняти плаття, туфлі, штанці , колготки. У зворотній послідовності одягатися .
Якщо дитина прокидається повільно і якийсь час після сну буває млявою, то не можна голосно говорити, торсати її. Необхідно дати йому трохи полежати, ласкаво поговорити з ним, викликати у нього бажання встати.
Під час сну дітей в спальні обов'язково повинен знаходитися дорослий.
Дитина повинна спати вдень не менше 2,5 години.
Зміст діяльності у ІІ половину дня:
- підйом;
- гігієнічна гімнастика;
- одягання;
- підготовка до полуденку, полуденок.
- вечірня прогулянка
- ігри.
СВОЄРІДНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ САМОСТІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Види самостійної
діяльності:
-
спостереження;
-
дії з предметами;
-
різні рухи;
-
сюжетна гра;
-
розглядання картинок, ілюстрацій;
-
зображувальна діяльність;
-
конструктивна діяльність;
-
трудова діяльність.
2. Умови організації.
1. Звільнити досить часу для
самостійної діяльності дітей. (Це можна досягти, якщо методично правильно
проводити режимні процеси, якщо буде дотримуватись принцип поступовості.)
2. Створити простір для
рухів та підібрати обладнання для всіх видів діяльності.
3. Правильно підібрати
іграшки й обладнання для дітей 3-го року життя:
а) асортимент іграшок збільшується,
розташовуються за темами (кухня, столова);
б) підбирають будівельний матеріал великого
розміру та маленького, яким діти граються на столі;
в) дидактичні
іграшки, мотрійки, пірамідки пропонуються для самостійної діяльності дітей;
г) музичні іграшки;
д) обладнання
на розвиток рухів зменшується, тому що більшість виноситься на майданчик;
є)
створюються умови для різних видів ігор на майданчику.
Комментарии
Отправить комментарий