2-Є (спеціалізація Фізо) Практичне заняття. Тема: Проведення студентами загальнорозвиваючих вправ для дітей старшого дошкільного віку.

(Виконати письмово практичне заняття: розв'язати педагогічну ситуацію, 
виконати всі практичні завдання. Термін виконання до 12.04) 
(Фото виконаних робіт надіслати в класрум або вайбер)


ІНСТРУКЦІЯ
Тема. Проведення студентами загальнорозвиваючих вправ для дітей старшого  дошкільного віку.

Мета: засвоїти знання щодо загальних питань методики проведення ЗРВ з дітьми старшого дошкільного віку. Формувати практичні вміння щодо виконання і проведення ЗРВ в старшій групі. Виховувати професійну спрямованість.

Література: 1. Вільчковський Е.С. Теорія методика фізичного виховання   дітей дошкільного віку. - К., 2004.
                           
Хід заняття
І. Організація початку заняття.
ІІ. Психологічна готовність до заняття.
              Розв’язання педагогічної ситуації.
            Проводячи ранкову гімнастику з дітьми старшої групи, вихователька виконувала всі вправи з дітьми від початку до кінця; використовувала прийом «чистого показу».
         - Чи згодні ви з такою методикою проведення ЗРВ у старшій групі?
ІІ. Повідомлення теми, мети заняття.
ІІІ. Виконання завдань практичного заняття.
Завдання 1. Відповісти письмово на питання:
1.   Як ускладнюються завдання щодо проведення ЗРВ з дітьми старшого дошкільного віку?
2.   Які нові предмети вводяться для проведення ЗРВ в старшому дошкільному віці?
3.   Чи   з'являються   нові   прийоми   роздачі   і   збору предметів в роботі з дітьми старшого дошкільного віку?
4.   Записати послідовність ЗРВ для дітей старшої групи.
5.   Вказати дозування ЗРВ.
6.   Перелічити правила запису ЗРВ.

Завдання 2. Переглянути відео ранкової гімнастики, проведеної з дітьми старшої групи.


Завдання 3.
Написати аналіз проведених ЗРВ з дітьми старшої групи.
Питання для аналізу:
  1. Організація дітей (спосіб шикування).
  2. Прийом роздачі предметів (якщо  використовувались).
  3. Відповідність методики проведення даній віковій групі.
  4. Точність розпоряджень.
  5. Вказівки щодо постави.
  6. Контроль за якістю виконання .
  7. Емоційність проведення, темп.

ІV. Підсумок заняття.
V. Повідомлення завдань домашньої роботи.
 1. Повторити методику проведення ЗРВ з дітьми різних вікових груп.
2. Вправлятись у виконання вправ ЗРВ для дітей старшої групи.

(Теоретичний матеріал повторити )
Методика навчання ЗРВ дітей старшого дошкільного віку

          У старшому дошкільному  віці відбуваються помітні  якісні зміни  в фізичному розвитку дітей
          1. Хребет майже сформований – але треба  слідкувати за поставою
          2. Збільшується сила м’язів – збільшується швидкість, темп, ритм руху.
         
У зв’язку з цим стають нові завдання:

1.    Чітко приймати різні вихідні положення.
2.    Робити вправи  з більшою амплітудою рухів.
3.    Вірно виконувати вправи і деякі елементи техніки руху.
4.    Точно виконувати рухи в певному напрямку у відповідності із зразком, поясненням вихователя або тільки за його вказівкою.
5.    Рухатися у відповідності із заданим  темпом утримувати ритм руху у супроводі музики, підрахунку, переходити від одного темпу до другого.
6.    Пригадувати знайомі  вправи, розказувати  про порядок  виконання  в  цілому  та окремих частин, вчитися оцінювати рухи свої  і товаришів.
7.    Виконувати рухи виразно  у відповідності  з характером руху.
8.    Прості відомі вправи виконувати самостійно.

Ускладнення вправ проводиться по таких напрямках:

-      збільшення амплітуди рухів частин тіла;
-      чітке збереження вихідного положення;
-      повторення рухів;
-      більше  використання посібників, знарядь;
-      прискорення темпу;
-      збільшення кількості вправ;
-      збільшення кількості дозування;
-      проведення вправ у парах, підгрупах.

Методика навчання ЗРВ
Організація дітей: на початку року ті ж шикування, що і в  середній.
Проводиться  шикування в колону по три, чотири. В колону по чотири  роздріб; в декілька кіл; з обладнанням (великі обручі), в шахматному порядку.
Шикування в коло  використовуються для вправ з м’ячами, скакалками. Від дітей вимагають швидкого виконання  кожного шикування. Більше використовувати вказівок, розпоряджень,  команд.
Підготовка та роздача посібників

          Старші дошкільники  більшість посібників підготовлюють самостійно і активно допомагають вихователю.
          Використовують:  прапорці, стрічки з палочками та без них, кубики, великі  куби,  скакалки кеглі,  мішечки з піском, м’ячі  великі, середні, малі волейбольні, набивні, мотузки, палки короткі  та довгі, рейки, обручі великі  та маленькі, гімнастична драбина, лава.

Методи та прийоми навчання

          Головна увага  відводиться вихованню свідомого сприйняття та  виконання вправ на формування чіткості та злагодженості. Якщо  вправа або комбінація  нова  то її показують  в поєднанні з поясненням. Окремі  частини руху, відомі дітям, не пояснюють, не  показують, а тільки називають, більш складні  елементи розкривають.
          Дітям також пропонують пригадати знайому  вправу  та  коротко пояснити порядок її виконання.
          Це розвиває рухові  уявлення, привчає до аналізу рухів.
          Прості, знайомі вправи  діти виконують самостійно після назви по команді, розпорядженню.
При освоєнні рухів треба  поєднувати наочні та словесні методи навчання:
-      демонструвати показ всієї вправи: з поясненням;
-      частковий показ з поясненням;
-      опис вправи без показу;
-      опис вправи дітьми;
-      виконання по назві.
Під час повтору вправ вихователь може проходити між рядами  дітей, робити  індивідуальні вказівки, допомагати.
Оцінка рухів коротка, конкретна  з вказівкою деяких помилок (ширше розведи коліна! Молодець, тепер спина пряма”. Оцінка дається по ходу виконання кожної вправи, або зразу по закінченню вправи.
Не можна давати негативну оцінку  загального характеру.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика навчання дошкільників вправам з рівноваги

Сучасні інноваційні методи оздоровлення дітей дошкільного віку

2-А, Б, Є Основи хореографії Тема "Хоровод – найдавніший вид народного танцювального мистецтва".