3-Є Методика ФІЗО Тема. Планування та облік роботи з фізичного виховання в дошкільному закладі



Законспектувати матеріал 2 лекцій в зошит. Письмово дати відповіді на питання:
1. Чи вважаєте ви можливою роботу вихователя без планування?
2. Який документ є основним для розробки планів з різних розділів роботи у дошкільному закладі?
3. В чому полягає взаємозв’язок між плануванням та обліком роботи з фізичного виховання?
4. Які види планування є обов’язковими в дошкільному закладі?
5. З якою метою проводиться попередній облік?
6. В чому важливість поточного обліку?
7. Які дані фізичного розвитку дітей заносять у підсумковий облік.

(Фото виконаних робіт чекаю в класрумі. Термін виконання до 19.04)


Тема. Планування та облік роботи з фізичного виховання, їх взаємозв’язок.
План
1.    Значення планування та обліку роботи з фізичного виховання, їх взаємозв’язок.
2.    Види планування.
3.    Планування роботи з батьками щодо фізичного виховання дітей в сім’ї.
І. Значення планування та обліку роботи з фізичного виховання, їх взаємозв’язок.
Планування – це вміння передбачити, за допомогою  яких засобів та якими  методами вирішуються ті або інші  завдання  фізичного виховання і які дають наслідки. Правильне планування дає можливість повноцінно вирішувати завдання фізичного виховання.
Облік -  виявлення стану  здоров’я,  рівня  фізичного розвитку та підготовленості. Він дає  можливість бачити  зрушення у наслідках проведених заходів, визначити правильність  планування та своєчасно вносити до них корективи. На основі даних обліку  складається план роботи.
Планування та облік взаємозв’язані. Тільки при правильному  плануванні роботи та своєчасному обліку можна  досягти високих результатів у фізичному вихованні дітей.

ІІ. Види планування.
У кожному дошкільному закладі  складається загальний план  роботи, для кожної групи – план-графік розподілу  фізичних вправ на рук, календарний план на тижневі плани – конспекти фізкультурних занять, ранкової гімнастики, рухливих  ігор та інших форм фізичного виховання.
Загальний план роботи. Він складається завідуючим дошкільним закладом за участю всього педагогічного колективу. У розділі „Фізичне виховання” визначаються  основні завдання  на наступний рік і вказуються заходи. Якщо, наприклад, план передбачає навчання катання на ковзанах, то в зв’язку з цим намічаються такі заходи, заливання ковзанки, підготовка вихователів, дітей, бесіда з батьками тощо.
У плані фіксуються і всі заходи щодо підвищення кваліфікації вихователів: обговорення різних питань на педагогічній раді, участь у гуртках, семінарах та методичних  об’єднаннях; проведення відкритих занять; узагальнення досвіду роботи д/с та підготовка доповідей; виступи на Педагогічних читаннях, а також особиста фізична підготовка. Крім того, важливо планувати пропаганду фізвиховання, використовуючи для цього  стінну газету, куточки для батьків, фізкультурні свята тощо. Загальний план роботи обговорюється та затверджується на педраді.
План-графік розподілу матеріалу на рік. Перед тим як почати роботу, треба ознайомитися із станом здоров’я, рівнем  фізичного розвитку та фізичної  підготовленості дітей. Виходячи з цих даних,  вихователь визначає конкретні завдання фізвиховання.
Після цього вихователь розподіляє програмовий матеріал по тижнях кожного місяця на весь рік. Складаючи план-графік,  треба виховувати вказівки та рекомендації, подані у „Програмі виховання в д/ с”, та спеціальній літературі, а також досвід дитячого садка та особистий досвід вихователя.
План-графік на рік доцільно складати за такою формою: під час розподілу матеріалу треба  враховувати на лише стан здоров’я, фізичний розвиток  фізичну підготовленість дітей, а й  умови дитячого садка, а також клімато-метереологічні фактори.
     У графі „Програмовий зміст” перелічуються усі вправи, у тому числі й рухливі ігри, відібрані для даної вікової групи на  весь рік. Для зручності їх доцільно  записувати у певній  послідовності: спочатку – усі види ходьби та бігу, вправи у рівновазі, стрибки, метання, лазіння, потім – рухливі ігри, які включають  названі вище рухи; нарешті – плавання, катання на санках, лижах, ковзанах, велосипеді, а також ігри, в які входять ці рухи.
Розподіляючи матеріал по тижнях кожного місяця, можна одночасно  зазначити у плані-графіку, в яких формах  роботи рекомендується їх проводити. Доцільно  користуватися при цьому  такими умовними позначеннями: 3 – перше фізкультурне заняття, 3 – друге, РГ – ранкова гімнастика, ПР прогулянка ранкова, ПВ – прогулянка вечірня, 3 – групове заняття, 3 – заняття підгрупами.
Для складання плану-графіка  треба підходити творчо. У разі потреби вихователь удосконалює його форму, робить ще зручнішим для користування. Він вносить зміни та  виправлення, викликані обґрунтованими причинами.
Календарний план на тиждень, який  складається на основі  план-графіка на рік, передбачає усі форми роботи з фізичного виховання на кожний з ранку до вечора (до сну) як у дитячому садку, так і в сім’ї.
Плануючи  роботу на тиждень, вихователь визначає завдання,  основний зміст усіх форм діяльності, що проводиться у різні  відрізки кожного з семи днів тижня, причому у певній послідовності. Спочатку він визначає завдання та зміст двох фізкультурних занять, потім рухливих ігор, занять з невеликими підгрупами дітей, індивідуальних занять, а також самостійних занять. Це дає можливість  розглядати усі форми роботи  у взаємозв’язку і більш повноцінно використати їх для вирішення завдань фізичного виховання.
Обов’язковими додатками до плану на тиждень мають бути плани-конспекти фізкультурних занять, ранкова гімнастика, фізкультхвилинок, рухливої гри тощо.
План-конспект фізкультурного заняття складається за певною формою.
План-конспект ранкової гімнастики складають  приблизно за тією ж формою, але не зазначають завдання і не позначають  частини  заняття.
До плану-конспекту проведення рухливої гри  записують усі основні рухи, що входять до неї, причому у тій послідовності, як вони виконуються вперше та при всіх наступних повтореннях.
Приблизно за такою ж схемою складати план-конспект прогулянки, загартовуваних процедур тощо.
Планується і методична робота з фізичного виховання.  Вихователь намічає в плані відкриті заняття, аналіз досвіду робіт, виступ на педраді та педагогічних читаннях, статті для стінної газети.
Роботу з батьками також треба  планувати. Вона передбачає  доповіді, групові та індивідуальні бесіди, консультації, батьківські збори, відкриті заняття для батьків, відвідання дітей вдома.
ІІІ. Планування роботи з батьками щодо фізичного виховання дітей в сім’ї.
У налагодженні тісних  контактів між дошкільною установою та сім’єю у пропаганді засобів  та методів фізичного виховання дітей серед батьків провідна роль належить педагогічному  колективу та методичним працівникам  дитячого садка.
Дитячий садок  повинен забезпечити педагогічне керівництво фізичним вихованням дітей в сім’ї, впливаючи як на дітей, так і на їх батьків. Дошкільні та медичні працівники проводять роз’яснювальну роботу з батьками з таких питань: організація правильного режиму дня дитини;  формування правильної постави, загартування дитячого організму, дотримання санітарно-гігієнічних  вимог у сім’ї, форми фізичної культури з дитиною (ранкова гімнастика, рухливі ігри, вправи спортивного характеру та ін.).
Форми спільної роботи дошкільних установ з батьками різноманітні, вони залежать від конкретних умов роботи дитячого садка та завдань, які поставлено перед  педагогічним колективом на даному етапі. Батьківські збори, конференції, лекції, групові консультації та ін. дають можливість пропагувати знання з питань організації та змісту фізичного виховання дітей в сім’ї. Для встановлення тісних  контактів з батьками дітей, які потребують особливої уваги у зв’язку зі станом здоров’я, фізичним розвитком та хронічними  захворюваннями, застосовують індивідуальні консультації.
Активна участь в обладнанні фізкультурного  залу та майданчика дитячого садка, підготовка та участь у проведенні фізкультурних свят значно підвищує їхній інтерес до питань фізичного виховання своїх дітей.
Проводячи „педагогізацію” батьків з питань фізичного  виховання, слід звернути увагу на те, що в залученні дітей до систематичних занять фізичними вправами, до регулярного виконання загартовуючи процедур головну роль відіграє особистий приклад старших ( батьків,  братів та сестер) у сім’ї. Отже, фізичний  розвиток дитини, її здоров’я залежить у першу чергу від батьків, їхнього способу життя.

 Тема. Види обліку роботи з фізичного виховання: попередній, потоковий, підсумковий.
План

1.    Види обліку роботи з фізичного виховання:
а) попередній облік
б) поточний облік
в) підсумковий облік.
Види  обліку роботи з фізичного виховання ДНЗ
          У практичній роботі з фізичного виховання  розрізняють три види обліку: попередній, поточний та підсумковий
          а)  Попередній облік. Щоб правильно  планувати роботу  з фізичного виховання, треба  знати  по можливості  усе про стан здоров’я,  фізичний розвиток, фізичну  підготовленість дітей. Усі  відомості, одержані від  лікаря та батьків, а також наслідки своїх  спостережень вихователь записує у спеціальний журнал. У ньому реєструються такі дані: рік народження дитини, умови, в яких вона живе, стан здоров’я (за  висновком лікаря), маса, зріст, окружність грудної клітки (вдих, видих, пауза), характер та величина вигину хребта, відстань між лопатками, наслідки вимірювання стопи, життєва  місткість легень, сила правої  та лівої кисті, станова сила тощо. Доцільно  так оформити журнал, щоб надалі можна було стежити за динамікою розвитку дітей.
          Медичний огляд та антропометричні вимірювання проводить  лікар за участю вихователя. Повідомляючи додаткові відомості про дітей, педагог допомагає лікареві розкрити  причини окремих негативних проявів у поведінці, відхилень у стані здоров’я і фізичному розвитку. Дані  обстеження порівнюються із стандартними показниками і робляться відповідні висновки, які враховуються під час  планування роботи
          Облік рівня розвитку навичок і фізичних якостей  рекомендується проводити 3, а ще  краще 4 рази на рік – восени,  серед зими, навесні та в кінці літа. Фізичну підготовленість  дітей визначають за їхніми результатами у таких рухах, як біг, стрибки у довжину  з місця  та у висоту з розбігу, метання у ціль правою і лівою рукою. Це й має лягти в основу контрольних перевірок.
          б) Поточний облік. Вихователь  щодня реєструє відвідування, самопочуття дітей у журналі обліку.
          Проводячи спостереження під час занять, вихователь може  встановити кількісні показники з окремих видів рухів, виявити  недоліки у виконанні  окремих елементів  техніки  і зафіксувати у журналі обліку. Ці дані  дають змогу стежити  за динамікою формування рухових навичок і розвитком фізичних  якостей,  судити про ефективність застосовуваних засобів та методів, нагромаджувати позитивний досвід і вносити необхідні зміни та доповнення як до плану роботи, так і в методику занять.
          в) Підсумковий облік. У кінці  року  підбиваються підсумки роботи за рік. На основі даних такого обліку складають характеристики на дітей, які йдуть до школи. У характеристиці відмічають: стан здоров’я, фізичний розвиток, кількісні та якісні показники з основних видів рухів. Подаються  і такі дані:  чи вміє дитина  ходити на лижах, кататися на ковзанах, плавати.
          Доцільно назвати  й рухливі  ігри  в які дитина  вміє грати.
          Проаналізувавши матеріал, вихователь складає звіт  про роботу за рік. У звіті він відзначає  позитивні  сторони та недоліки робить висновки і дає конкретні пропозиції,  спрямовані на вдосконалення роботи з фізичного виховання. 




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика навчання дошкільників вправам з рівноваги

Сучасні інноваційні методи оздоровлення дітей дошкільного віку

2-А, Б, Є Основи хореографії Тема "Хоровод – найдавніший вид народного танцювального мистецтва".