3-Є (спеціалізація Фізо) Практичне заняття Тема. Особливості методики проведення рухливих ігор з дітьми старшої групи.
(Виконати письмово практичну роботу: дати відповіді на питання, виконати всі завдання. Фото виконаних робіт надіслати у вайбер)
Інструкція
до практичного заняття
Тема. Особливості
методики проведення рухливих ігор з дітьми старшої групи.
Мета: закріпити знання студентів щодо особливостей
проведення рухливих ігор з дітьми старшого
дошкільного віку. Продовжувати формувати практичні вміння та навички:
організувати дітей, викликати інтерес, керувати діями дітей, оцінювати їх. Забезпечити
засвоєння студентами знань змісту рухливих ігор для старшої групи. Виховувати інтерес до ігор і
професійне спрямування.
Студенти
повинні:
Знати: - завдання та зміст
рухливих ігор в даній групі;
- особливості методики проведення рухливих
ігор в старшій групі;
- лічилки,
загадки, вірши та інші форми художнього слова.
Вміти: - складати
плани-конспекти;
-
організовувати та проводити рухливі ігри у відповідній
групі.
-
керувати грою, дозувати та регулювати фізичне
навантаження.
Хід заняття
І.
Організація початку заняття.
ІІ.
Актуалізація опорних знань.
Дати
письмово відповіді на питання:
1.
Розкрити значення
рухливої гри для
- розумового виховання;
- для морального виховання;
- для естетичного виховання;
- для трудового виховання;
- для фізичного виховання
дітей.
2. Які малі
форми художнього слова використовуються, з якою метою:
-
навести приклади (Гра і художнє слово)
3. Записати
способи розподілу ролей.
ІІІ. Виконання
завдань практичного заняття.
Завдання 1. Опрацювати матеріал (наданий
в кінці практичної), (законспектувати в зошити).
Завдання 2. Скласти мету до рухливої
гри «Дожени свою пару».
ДОЖЕНИ
СВОЮ ПАРУ
Мета:
Хід гри
Дітей ділять на дві
рівні підгрупи, які стоять у двох колах: зовнішньому і внутрішньому. Узявшись
за руки, гравці у зовнішньому колі йдуть праворуч, у внутрішньому – ліворуч. На
сигнал вихователя (свисток, піднятий угору прапорець) усі зупиняються. Внутрішнє
коло повертається обличчям до зовнішнього. Гравці у зовнішньому колі підходять
до них і подають їм руки; при цьому кожний запам’ятовує свого товариша. На
другий сигнал вихователя учасники розбігаються по майданчику. На третій сигнал
або слова «Дожени свою пару» гравці із зовнішнього кола женуться за своїм
партнером із внутрішнього. Вихователь відзначає тих, хто першими наздогнали
своїх товаришів і стали з ними у пару. Гра повторюється навпаки: завдання
зловити отримують гравці з внутрішнього кола.
Методичні
поради. Не дозволяється бігати поруч зі своїм товаришем. Після закінчення гри
можна походити парами.
Завдання 3. Придумати інший варіант
рухливої гри «Хитра лисиця». Скласти конспект гри, враховуючи всі структурні
елементи.
ІV. Підсумок
заняття.
V. Домашнє
завдання.
Знати зміст та методику
проведення рухливих ігор в старшій групі.
Матеріал для опрацювання
Особливості методики
проведення рухливих ігор з дітьми старшої групи
У дітей старшої групи руховий досвід багатший
порівняно з малятами 3-4 років, і це дає можливість ширше використовувати в
іграх більш складніші рухи. Наприклад, біг зі зміною темпу («Ми веселі діти»,
«Квач»), кидання та ловлення м’яча («Підкинь і злови», «Не давай м’яч»),
стрибки («Снігурі та кіт», «Вудочка»). У цьому віці велике значення мають ігри
із застосовуванням різноманітних предметів (м’ячів, обручів, скакалок). Вони
подобаються дітям конкретністю та наочністю оцінки досягнень: впіймав м’яч або
влучив ним у рухому ціль, прокотив обруч до визначеного місця і т.д.
3 великою зацікавленістю діти грають в ігри, в яких передбачається розподіл
на підгрупи (команди). В іграх «Садіння картоплі», «Чия ланка швидше
збереться?» та ін. вони привчаються в інтересах своєї команди добиватися
перемоги, виявляти рішучість, спритність, витримку.
Вихователь підбирає ігри відповідно до мети, яку поставив: формування
певних рухових навичок, виховання витримки, сміливості, організованості тощо.
Визначення й конкретизація загальної мети запобігають випадковості у доборі
ігор. Одна й та сама мета може ставитися в різних іграх. Наприклад, рухові
навички у метанні в ціль удосконалюються в різних іграх: «Серсо», «Влучи в
обруч», «Мисливці і зайці», але конкретизуються у вигляді різних зрозумілих і
цікавих завдань. У грі «Влучи в обруч» пропонується влучити м’ячем у нерухому
горизонтальну ціль, а у грі «Мисливці і зайці» - у ціль, що рухається. По
суті, удосконалюється одна й та сама рухова навичка, але умови виконання різні.
Успіх гри значною мірою визначається правильною організацією дітей. Перед
тим як пояснювати нову гру, слід повторити 3 дітьми найскладніші для них рухи.
Наприклад, перед початком гри «Хто швидше до прапорця» діти повторюють
підлізання під дугу, а потім уже вихователь розповідає правила гри.
Важливий момент у керівництві грою - дозування рухів, особливо в іграх з бігом, лазінням,
стрибками. Тривалість безперервного бігу зі швидкістю вище середньої для
дошкільнят цієї групи становить 30-35 с за одне повторення гри. Кількість
повторень залежить від її змісту, але не повинна перевищувати 4-6 разів. Між
повтореннями - короткі паузи для відпочинку. Дуже важливо регулювати
навантаження в рухливих іграх взимку, коли одяг заважає рухам. Потрібно
стежити, щоб діти не перегрівалися і не втомлювалися. Загальна тривалість
рухливої гри 10-12 хв.
Комментарии
Отправить комментарий