4-Є Плавання Тема Методика проведення занять з плавання у старшій групі.
Опрацювати теоретичний матеріал, законспектувати у зошити. Скласти план-конспект проведення заняття з плавання у старшій групі (користуючись запропонованими планами занять № 1 або 2, або 3 (на вибір). Дотримуйтесь структури заняття: тема, завдання, обладнання, хід заняття: вступна, підготовча, основна, заключна частини). Термін виконання до 16.04. Фото конспектів занять прікріпити в класрумі. Повторити матеріал, підготуватись до тематичного заліку.
Тема. Методика проведення занять з плавання у старшій групі.
План
1. Організація занять з плавання у старшій групі.
2. Методика проведення занять з плавання у старшій групі.
1. Організація занять з плавання у старшій групі.
Організація занять з навчання старших дошкільнят плаванню в дитячому саду здійснюється в комплексі з усіма різноманітними формами фізкультурно-оздоровчої роботи, тому що тільки поєднання занять у басейні з раціональним режимом діяльності й відпочинку, може дати позитивний результат у зміцненні здоров'я й загартовуванні організму дітей.
При включенні в режим дня занять з плавання, режим потрібно складати так, щоб передбачити достатнє перебування дітей на повітрі, повноцінне проведення занять, прийом їжі, сну, всіх інших форм фізкультурно-оздоровчої й виховної роботи. Обов'язково враховується час прийому їжі. Заняття з плавання повинні проходити не раніше чим через 40 хв. після їжі й не пізніше чим за 1,5-2 г. до нічного сну.
Найбільше доцільно проводити заняття в наступні проміжки часу:
- з ранку до сніданку - з 7 г. 30 хв. до 8 г 30 хв;
- після сніданку - з 9 г. 30 хв. до 12 г. 30 хв;
- після денного сну - з 15 г. 30 хв. до 16 г. 30 хв.
При наявності басейну в приміщенні дитячого садка весь зазначений час використовується для проведення занять з плавання.
При проведенні занять у ранкові години потрібно попередити батьків, щоб у ці дні дітям був запропонований легкий сніданок (печиво, півсклянки кефіру й т.п.), тому що купання натще серце не рекомендується.
У практиці дитячого садка найчастіше використовується час із 9 г. 30 хв. до 12 г. 30 хв, на який, по встановленому програмою режиму, доводиться проведення занять за різними розділами освітньо-виховної роботи й прогулянки. Тому в режимі дня допускаються деякі зміни. Перебування дітей на повітрі скорочується на 15-20 хв., обід і сон переносяться на 15-20 хв. пізніше. У теплу пору року діти виходять на прогулянку пізніше, у цьому випадку прогулянка коротшє, а в холодну пору року діти після занять у басейні зовсім не виходять на вулицю. Однак пропускати прогулянку можна тільки один раз на тиждень. Тому заняття з плавання рекомендується проводити протягом тижня в різний час дня. Наприклад, одне заняття планується у вівторок з 9 г. 30хв., інше - у четвер після прогулянки з 12 г. або в ранкові години до сніданку.
Якщо діти займаються в басейні після денного сну, то в холодну пору року вони гуляють трохи пізніше. Восени й взимку при помірковано холодній погоді й слабкому вітрі діти, не піддані частим захворюванням, виходять на прогулянку через 25-30 хв після занять. У теплий період року вони можуть вийти на прогулянку й раніше, але при цьому повинні добре висушити волосся.
Заняття з плавання в першу половину дня організовують замість третього фізкультурного заняття або фізичних вправ і рухливих ігор на повітрі; у другу половину дня – частково за рахунок часу самостійної діяльності дітей, а також рухливих ігор і фізичних вправ на прогулянці. Залежно від кількості груп й особливостей організації режиму роботи дитячого саду можливий перенос деяких занять (таких, як ліплення, читання казки) на другу половину дня, для того щоб заняття з плавання можна було провести раніше (з 9 г. 30 хв.) і не скорочувати денну прогулянку. Але при цьому важливо пам'ятати, що заняття повинні проводитися з дотриманням всіх педагогічних вимог.
Навчання плаванню проходить у формі групових занять. Кількість занять для кожної групи повинна бути не менш 2 разів на тиждень.
Групи ділять на підгрупи. Залежно від віку дітей і від конкретних умов (число дітей у групі, розмір басейну, мета заняття) кількість підгруп буде різною.
2. Методика проведення занять з плавання у старшій групі.
Успіх роботи з навчання дітей плаванню залежить від планування навчально- виховної роботи
Примірний розподіл по заняттях вправ і ігор, що поданий нижче, спирається на дидактичні принципи систематичності, поступовості, послідовності, наочності.
Зміст кожного розділу навчання складають вправи й ігри, виконання яких протягом занять забезпечує оволодіння тими або іншими навичками й уміннями. Підготовчі вправи згруповані так, щоб ознайомити дітей з опором води, дати навички пересування по дну, занурення у воду з головою і відкривання очей у воді, видиху у воду, спливання і лежання у воді, ковзання по поверхні.
Навички плавання формуються в дітей при виконанні спеціальних вправ для оволодіння рухами ніг, рук, засвоєння техніки подиху, оволодіння загальною координацією рухів при визначеному способі плавання, зокрема кролем на груди і на спині.
Хоча в одному занятті вирішується одночасно кілька навчально-виховних задач, воно має і конкретну мету.
Задачі занять взаємозалежні та взаємопов’язані: не можна, припустимо, навчати дітей ковзанню на грудях, якщо вони ще не освоїли занурення у воду з головою. Задачі і зміст занять розташовуються в порядку зростаючих труднощів і з урахуванням поступового збільшення навантаження. Обов'язковою складовою частиною кожного заняття з дошкільниками є ігри і розваги у воді, а також практичні спроби плавати довільним, зручним для кожної дитини способом.
У залежності від віку, підготовленості, індивідуальних особливостей дітей, умов проведення занять визначені групи вправ, що засвоюються в різний термін. Тому переходити від однієї теми до іншої при груповому навчанні рекомендується тільки тоді, коли більшість дітей освоять усі запропоновані завдання. При навчанні плаванню дітей 6 року життя повторення занять доцільно від 2-4 до 6-8 разів. При цьому необхідно трохи варіювати зміст занять, використовуючи однотипні завдання і різні ігри.
Заняття 1
Задачі: викликатиу дітей інтерес до занять плаванням; приступити до освоєння у воді; ознайомити з деякими властивостями води.
На суші.
1. Розповісти дітям про значення плавання і правила поводження на воді.
2. Ходьба, біг на місці протягом 1-2 хв.
3. Стати носки разом, п'яти нарізно, руки вниз. Піднятися на носки і підняти руки нагору, потягнутися – 5-6 разів.
4. Стати ноги разом, руки на поясі. Нахилятися вперед та назад – по 4-5 разів.
5. Прийняти основну стійку. Обертати прямі руки вперед та назад, спершу одночасно, потім поперемінно – по 10 разів.
6. Зробити вдих і затримати подих на 5-10 с.
У воді.
1. Разом з дорослими діти входять у воду по пояс.
2. Ходьба парами, групою, тримаючи за руки.
3. Ходьба з гребковими рухами рук; руки за спину.
4. Стоючи на дні, злегка нахилитися вперед, рухати обома руками вправо та вліво, назад, імітуючи полоскання білизни; поплескати долонею по воді, погладити воду (1 хв).
5. Помити обличчя; полити воду собі на голову.
6. Присідаючи, зануритися у воду до підборіддя, до носа.
7. Гри: «Чаплі», «Дровосек у воді», «Каруселі».
Заняття 2
Задачі: привчати дітей сміливо входити у воду, пересуватися у воді самостійно; ознайомити з рухами ніг.
На суші.
1. Ходьба, біг один за одним по колу –1 хв.
2. Стати ноги нарізно, руки на пояс. Нахилятися вперед, назад, у сторони – по 5-6 разів.
3. Прийняти основну стійку, підняти руки нагору, з'єднати кисті, голова між руками. Піднятися на носки, потягнутися нагору, напружитися. Опуститися на всю ступню,, опустити руки, розслабитися – 3-4 рази.
4. З основної стійки присісти, устати –7-8 разів.
5. Сісти, лягти, обпертися руками позаду на передпліччя, ноги прямі, носки відтягнуті. Робити руху ніг, як при плаванні кролем. Виконувати вправа 1 хв.
У воді.
1. Вбігти у воду з берега до позначеного місця, зануритися. Повторити 2-3 рази.
2. Ходити у воді спиною вперед, допомагаючи собі гребковыми рухами рук.
3. Присісти, відіпхнутися ногами від дна і постаратися вистрибнути нагору з води якнайвище – 4-5 разів.
4. Пересуватися по дну на руках на дрібному місці – 4-5 м.
5. Присідаючи, зануритися у воду до очей.
6. Коштуючи у воді, нахиливши вперед, перешкодити воду носом.
7. Коштуючи на дні, зробити вдих і затримати подих, побризкати собі в особу водою –3-4 рази.
8. Гри: «Каруселі», «Футбол у воді».
Заняття З
Задачі: привчити дітей не боятися бризів, не витирати особа руками; підготувати до занурення у воду з головою.
На суші.
1. Ходьба, біг на місці високо піднімаючи коліна – 1 хв.
2. Основна стійка, зігнути руки, кисті до плечей. Обертати руки вперед та
назад – по 10-15 разів.
3. Стоячи ноги на ширині плечей, нахилитися вперед, руки вгору, дивитися вперед. Опустити руки вниз і відвести їх назад. Повторити рух руками 6-8 разів.
4. Сидячи в упорі позаду, робити прямими ногами з відтягнутими носками рухи, як при плаванні кролем, - 1 хв.
5. Лягти на живіт, відтягнути ноги і підняти руки нагору, прогнутися. Покачатися кілька разів назад.
6. Пострибати на місці якнайвище 10-15 разів.
У воді.
1. Вбігти у воду до глибини по коліна й упасти в неї – повторити 3-4 рази.
2. Пересування по дну на руках назад, боком.
3. На глибині по пояс присісти, набрати в долоні воду й опустити в неї обличчя, попередньо затримавши подих на вдиху, – 4-5 разів.
4. Ходити і бігати парами.
5. Побризкати один одному в обличчя водою.
6. Сидячи в упорі позаду на дрібному місці, виконувати рухи ніг, як при плаванні кролем, –1 хв.
7. Ігри: «Хвилі на море», «Фонтан».
8. Вільне купання.
Комментарии
Отправить комментарий