4-є (специалізація Фізо) Практичне заняття

Практичне заняття
Тема. Проведення підготовчих вправ з плавання для дітей молодшої та середньої груп.
Мета: закріпити знання змісту навчання плаванню дітей молодшої та середньої груп. Формувати практичні вміння та навички. Виховувати професійні здібності.
Виконання практичних завдань
Завдання 1. Дайте відповіді на питання.
1. Яка основна мета навчання плаванню в середній групі.
2. Які методи є основними в навчанні плаванню?
3. В якій формі рекомендується проводити вправи з плавання?
Завдання 2. Скласти кросворд з теми "Навчання плаванню дошкільників" (10 питань по горизонталі, 10 - по вертикалі).
Завдання 3. Зробити опис вправи, показаної на малюнку.






Підготовчі вправи з плавання в молодшій та середній групах.

Заняття з плавання бажано проводити щодня. На відміну від купання, коли діти у воді більш пасивні, плавати вони можуть значно довше.
Виконуючи різні плавальні вправи, дитина весь час рухається, а тому менше мерзне. Перебування у воді поступово збільшують від 3-5 до 15-20 хв при температурі води +20...+22° С та повітря +23...+25° С. Не можна дозволяти дошкільникам плавати натще серце або відразу після їди. Навіть при легкому нездужанні (болить голова, кашель, відсутність апетиту) дитині не можна дозволяти входити у воду. Найменші ознаки переохолодження - блідість обличчя, посиніння губ - є сигналом про те, що треба негайно залишити воду й вийти на берег.
Найкращий час для плавання - перша половина дня (від 11 до 12 годин ранку), коли найбільше корисних для здоров'я ультрафіолетових променів. Добре також купатися о 17-18 годиш. Вода в цей час тепліша, ніж вранці. У спекотні дні дошкільники можуть плавати двічі на день (вранці та ввечері).
Науковими дослідженнями (Т.І. Осокина, Ю.О. Короп та ін.) та практикою роботи дитячих садків доведено, що підготовку дітей до плавання можна розпочинати з другої молодшої групи. Малюків привчають не боятися заходити у воду, організовуючи під час купання з ними найпростіші  ігри та розваги у воді. Дуже важливо в цей період викликати в дітей зацікавленість до пла­вання, бажання навчитися плавати.
У середній групі дітей ознайомлюють з деякими елементами плавання (видих у воду, занурювання з головою, ковзання, рухи ногами й руками), привчають триматися на поверхні води.


Методичні рекомендації

             Навчити дітей плавати легше всього в грі. Ігри й розваги у воді підвищують інтерес дітей до плавання, прискорюють період адаптації до водного середовища. З кожним новим рухом діти знайомляться спочатку на березі, а потім розучують його у воді. На суші доцільно пропонувати дітям невелику кількість вправ (2-3 вправи), а заняття у воді слід починати з енергійних рухів. Спочатку слід привчати дітей до води, створити умови, щоб вони вільно почували себе в ній, не боялися її. Із цією метою організують веселі ігри, вправи й розваги. Ходьба, біг, різні рухи рук у воді застосовуються для ознайомлення з опором води. Потім діти вчаться поринати у воду по шию, до підборіддя й тільки потім - з головою. Занурення у воду проводиться вільно, невимушено, в ігровій обстановці. Занурення з головою у воду підготовляє дітей до розучування видиху у воду. Ознайомлення з видихом у воду треба також починати на суші. Надалі необхідно проводити велику кількість вправ у воді. Тільки після цього можна приступати до видиху із зануренням у воду з головою. Усі вправи із зануренням у воду з головою виконуються з відкритими вухами. Після кожного заняття у воді вуха слід витирати насухо. Дітей необхідно вчити орієнтуватися у воді з відкритими очами. Це вміння допоможе зберегти потрібний напрямок під час плавання, орієнтуватися у воді під час пірнання і т.д. Для цього доцільно провести ряд вправ і ігор, що сприяють виконанню рухів у воді з відкритими очима. При мутній воді (забруднена водойма, після дощу і т.д. ) вправи на відкривання очей не проводяться.
За допомогою вправ у ковзанні діти вчаться підтримувати тіло у воді в горизонтальнім положенні, зберігати рівновагу. Обов'язково на суші дітей треба ознайомити з положенням тіла при ковзанні, а потім навчити спливти й лежати на поверхні води. Для цього застосовуються підготовчі вправи й гри. Наприклад вправа "поплавець". Дитина, глибоко вдихнувши, сідає на дно, обхоплює ноги руками. Підборіддя притиснуте до колін. Не відштовхуючись від дна поступово спливе спиною нагору. Ковзання на груди й на спині не слід повторювати більш 8 раз підряд за заняття. Навчання ковзанню на груди проходить паралельно з навчанням ковзанню на спині. При виконанні ковзання необхідно стежити, щоб діти виконували завдання в одному напрямку. Не можна допускати зустрічного ковзання щоб уникнути зіткнень у воді Після того як діти освоять ковзання на груди й спині, слід показати, як при ковзанні треба повертатися із грудей на спину й навпаки, навчити виконувати рух одночасний з видихом у воду. Щоб було цікавіше, можна ввести елементи змагання.
Починати навчання дітей плаванню потрібно з уміння правильно рухати ногами. Руху ніг при плаванні допомагають дитині триматися на поверхні води. Вправи для ніг треба проводити спочатку сидячи на березі, а потім - лежачи у воді на мілкому місці на груди й на спині. Ноги прямі, не напружені, носки відтягнуті, повернені усередину. Рухи виконуються часто, з невеликою амплітудою. При правильнім виконанні рухів п'яти злегка спінюють воду, а стопи й гомілки увесь час залишаються під водою. Рухи проводяться майже прямими ногами від стегна, коліна не повинні бути занадто сильно зігнуті.
Потім рухи ніг удосконалюють у плаванні з підтримуючими засобами: дошками з пінопласту, м'ячами, надувними колами. Вони повинні забезпечити опору для рук. Опорою для рук може послужити й дно водойми. При цьому діти не повинні сильно згинати руки й напружувати руки й плечі. За цим стежить вихователь. Найпоширенішою помилкою, що допускається в початковому періоді навчання плаванню, є сильне згинання ніг і різкі рухи ногами.
Найбільш складним при навчанні дошкільників плаванню є освоєння координації рук, комбінація всіх рухів з подихом. Дітей необхідно поступово привчати до правильної роботи рук, а спочатку дозволити їм виконувати найбільш зручні рухи самої найпростішої координації. Здатність правильно координувати руху рук розвивається в різноманітних підготовчих вправах. Підготовчими вправами для гребкових рухів рук будуть обертові рухи по колу двома руками разом і кожною рукою окремо, а також поперемінно (вони виконуються з різних вихідних положень), потім одночасні гребковые руху обома руками до стегон і кожною рукою окремо.

Вправи для молодших дошкільників

Вправи для звикання до води й ознайомлення з її властивостями
1. Увійти у воду разом з дорослим.
2. Ходьба парами, групою (у воді).
3. Ходьба з виконанням гребкових рухів руками.
4. Присісти, поринути у воду до підборіддя, до носа.
5. Пересування по дну на руках і на мілкому місці (уперед, назад).

Вправи для занурення й видиху у воду

1. Помити руки, особа, полити воду на груди й спину.
2. Присісти й поринути у воду по шию, до підборіддя, до носа.
3. Нахилитися й занурити у воду голову до носа, потім - до очей і, нарешті, уся особа.
4. Присісти й поринути у воду з головою (вихователь також виконує цю вправу).
5. На суші зробити вдих і видихнути не відкриваючи рота (губи щільно зімкнуті). Здути з долоні листок паперу, не відкриваючи рота.
6. Видихнути повітря з різною інтенсивністю.
7. Поринути губи у воду й видихнути.
8. Поринути у воду до рівня очей і зробити видих.

Вправи для навчання рухам ніг

1. У положенні сидячи опираючись позаду на передпліччя виконати почергові рухи ногами нагору- униз (ширина розмаху ніг близько 35 см).
2. Лягти на лаву на живіт і опираючись на долоні виконати почергові рухи ногами нагору- униз.
3. Виконати 1 - 2 вправи, опираючись ногами на дно.
4. На мілкому місці пройти на руках по дну, ноги в горизонтальнім положенні (ноги повинні спливти на поверхню води так, щоб були видні п'яти, стопи й гомілки під водою).

Вправи для навчання рухам рук

1. На суші з різних вихідних положень (коштуючи, сидячи, лежачи) виконати одночасно двома руками більші кола.
2. На суші виконати більші кола по черзі те правої, те лівою рукою (коштуючи, сидячи, лежачи).
3. Виконати гребкові рухи в ковзанні на воді відразу двома руками.
4. Виконати у воді гребкові рухи по черзі  правою, потім лівою рукою.

Ігри на воді для молодших дошкільників
Тримай м'яч.
Діти (5-6) стають на березі в шеренгу. На відстані декількох кроків від берега на воді розташовують м'ячі, кількість яких дорівнює числу дітей. По сигналу вихователя діти біжать у воду, кожний бере один м'яч і швидко вертається на берег. Самий спритний гравець - той, хто швидше стає на своє місце в шерензі.

Лелека.
Діти ходять у воді по коліно, високо піднімаючи ноги.

Хто спритний.
Діти (4-5) стають на березі в шеренгу. На відстані 5 - 6 кроків від берега на воді плаває багато іграшок (2 - 3 на кожну дитину). По сигналу вихователя діти біжать у воду й швидко збирають іграшки. Переможцем уважається той, хто більше збере іграшок.

Конячки.
Діти ходять, бігають, стрибають уздовж берега в різних напрямках піднімаючи ногами бризи.

Літаки, на посадку!
Діти стають на березі. По сигналу вихователя "Літаки літають!" діти бігають по всьому майданчикові, розкинувши руки в сторони. Після цього вихователь говорить: "Літаки, на посадку!" Діти біжать у воду й з розбігу падають у неї (глибина води невелика).

Крокодили.
На дрібному місці діти обпираються руками об дно й пересуваються вперед, ноги прямі й витягнуті назад.

Краби.
Діти пересуваються на дрібному місці по дну на руках уліво й вправо боком.

Підемо купатися.
Діти сидять на березі. Вихователь підходить уводити, увести до ладу кому-небудь із малят і кличе його із собою купатися. Дитина стає за вихователем. Наступний стає за першим і т.д. Вихователь збирає 6-8 людей, і все входять у воду по пояс, обмивають руки, плечі, обполіскують груди, шию. По сигналу "Додому, додому!" діти біжать на свої місця. Вихователь підходить уводити, увести до ладу іншим дітям, і гра триває.

Роби так, як я.
У воді діти стають у коло (глибина по пояс). Вихователь, що коштує усередині кола, виконує який-небудь рух (присідання, занурення у воду до підборіддя, до очей і т.д. ) і говорить: "Роби так, як я". Діти повинні повторити рух за вихователем.
Конспект  заняття в другій молодшій групі

Завдання
: привчати дітей входити у воду, відіграти, купатися у воді, вільно пересуватися в             ній, уміти орієнтуватися, виховувати в хлопців сміливість.
Місце: плавальний басейн.
Реманент: різні іграшки по кількості дітей.
Час заняття
Зміст
Дозування
Методичні вказівки
І частина
3 хв.
На суші. 1. Ходьба, біг один за одним  по колу.

2. Загальнорозвиваючі вправи:
а) Прийняти основну стійку, обертати прямими руками вперед (обидві одночасно).
б) Поставити ноги нарізно, руки на поясі; нахилитися вперед, назад, у сторони
в) З основної стійки присісти, встати
1 хв.


6-8 разів



5-6 разів


7-8 раз




Можна повторити рух обертаючи руки поперемінно
ІІ частина
13-15 хв.
У воді.
1. Увійти у воду групою, тримаючись за  руки, поплескати руками воду
1 хв.
Глибина води до пояса. Не опускати руки глибоко у воду
2. Помити руки, особа, плечі, полити водою на себе
1 хв.

3. Ходити по дну в різних напрямках, допомагати собі гребковими рухами рук
1-2  хв.

4. Рухлива гра "Море хвилюється!". Діти стають у коло. По команді вихователя "Море хвилюється!" вони розбігаються по басейну. Коли вихователь вимовить "Море заспокоїлося!", діти повинні швидко зайняти свої місця в колі. Вихователь говорить: "Раз, два, три - от на місце встали ми". Не нашедший за цей час свого місця в колі вважається, що програв
6 хв.

5. Ходьба й біг по воді парами, тримаючись за руки
6. Присісти, поринути у воду по шию, до підборіддя 
2 хв.

1-2 хв.


7. Пересуватися по дну на руках. Не можна торкати один одного
2 хв.
Не можна штовхати один одного руками
ІІІ частина
3-4 хв.
Вільна гра дітей у воді з іграшками. 
3-4 хв.
Вихователь повинен уважно слідкувати за всіма дітьми

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика навчання дошкільників вправам з рівноваги

Сучасні інноваційні методи оздоровлення дітей дошкільного віку

2-А, Б, Є Основи хореографії Тема "Хоровод – найдавніший вид народного танцювального мистецтва".