СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 

Дошкільний вік обґрунтовано вважають найважливішим періодом під час формування особистості. У цьому віці інтенсивно розвивається і дозріває низка морфологічних, психологічних, рухових функцій, зберігається потреба в активній діяльності, «пуск» механізмів розвитку всіх здібностей дитини. Якщо його пропустити, то вже вкрай важко або неможливо надолужити в майбутньому. Впродовж дошкільного періоду у дитини формуються основи всебічної рухової підготовленості і гармонійного фізичного розвитку.

Якщо раніше більше увагу приділяли активізації режиму дітей, формуванню  умінь і навичок, то сьогодні фізичне виховання дошкільнят спрямоване на охорону і зміцнення психічного та фізичного здоров’я, підвищення захисних сил організму, звички до рухової активності.

Важливо, аби фізкультура й оздоровлення були улюбленими заняттями дітей, а не щоденним тягарем. А для цього дітей потрібно зацікавити, адже вони охоче і старанно робитимуть те, що становитиме для них інтерес. І в цьому допомагають сучасні технології. Наповнення занять з фізичної культури, ранкової гімнастики та інших форм роботи різноманітними рухами в комплексі з традиційними та інноваційними технологіями збагатять дітей знаннями про особисте здоров'я, сформують у них уміння та навички відновлення власного організму.

З профілактично-лікувальною ме­тою використовуються такі технології як, фітотерапія; ароматерапія; вітамінотерапія. Релаксаційні  вправи дозволяють дитині опанувати навички саморегуляції та зберегти більш рівний емоційний стан. Психом’язове розвантаження - подолати типові емоційні труднощі у дітей, а саме: підвищену дратівливість, збудливість, тривожне хвилювання, вередування, негативізм, імпульсивність, агресивність. Ігри-медитації – сприяють душевному спокою дітей.

Як показала практика, досить ефективним є впровадження у процеси життєдіяльності дитини інноваційних технологій терапевтичного спрямування до яких відносяться: піскова терапія, казкотерапія, сміхотерапія, музична терапія, кольоротерапія тощо. У щоденному житті дитини варто їх використовувати.

 

Серед інноваційних оздоровчих технологій слід виокремити: фітбол-гімнастику, пальчикову, дихальну,  партерну, звукову та імунну гімнастику, гідроаеробіку, психогімнастику (вправи, ігри, етюди, пантоміми). Для зміцнення фізичного здоров'я дітей і формування в них упевненої красивої постави, створення позитив­них емоцій і оптимістичного світовідчуття використовують ігровий стретчинг, елементи хатха-йоги, масажу і самомасажу, роуп-скіпінг, степ-аеробіку, глайдинг, флорбол та хортинг.

Фізичні вправи з Хатха-йоги допомагають дитині розвинути гнучкість   хребта   сформувати   струнку   поставу   та координацію рухів і згодом уникати таких захворювань, як сколіоз та кіфоз, зміцнити внутрішні органи і поліпшити загальний стан. Вправи з хатха-йоги  привчають до щоденного подолання труднощів, підвищують життєвий тонус і  працездатність, створюють    гарний  настрій.

Заняття Фітбол-гімнастикою сприяють корекції психомоторного, мовного, емоційного, загального психічного розвитку дітей дошкільного віку. Вправи на м'ячах можна використовувати в освітньому процесі під час різних організаційних форм роботи з дітьми як на заняттях з фізичної культури, фізкультпаузах, святах, розвагах так і під час прогу­лянок.

Дитячий стретчинг – окремий напрямок фітнесу для дітей. Постійні заняття цими вправами допомагають дитині зберігати рухливими і активними всі суглоби, підвищується еластичність зв'язкового і сухожильного апаратів. Дуже часто діти відчувають фізіологічні болі в періоди інтенсивного росту кісткової, м'язової тканини, скаржаться на болі в колінах, спині. Регулярні заняття стретчингом допомагають легше пережити ці періоди, і енергійне зростання не доставить дитині ніяких неприємних відчуттів.

Лікування  шляхом стимуляції певних точок здійснюється в Су-Джок терапії. За допомогою кульок та кілець Су-Джок зручно масажувати пальці, долоні, стопи в цілях благотворного впливу на весь організм. Що дозволяє збільшити потенціальний енергетичний рівень дитини, збагачує його знання про власне тіло, розвиває тактильні відчуття.

Одна з нових технологій фізичного виховання – глайдінг-аеробіка.

Глайдінг – це особливий вид тренування, в основі якого лежить принцип ковзання зі спеціальними круглими дисками. Підкладаючи їх під стопи або долоні, можна ковзати на них під час виконання вправ і нескінченно модифікувати базові віджимання, присідання, випади. При цьому м'язи навантажуються ефективно, так як працюють по всій траєкторії руху, контролюючи диски і підтримуючи рівновагу. Ця система тренувань дуже популярна.

Степ-аеробіка  – це тренування, в основу якого покладено різні способи спуску та підйому на спеціальну степ – платформу. Під час занять на степ – платформах покращується вентиляція легенів, поступово формуються навички правильного дихання під час рухів. Заняття із використанням степ-платформ, не лише сприяють зміцненню всіх груп м’язів та розвитку рухових навичок, а й викликають неабиякий інтерес у дошкільнят.

Нетрадиційний, але доступний і цікавий вид спорту – флорбол впроваджується у практику роботи з фізичного виховання в закладах дошкільної освіти. Флорбол - командний вид спорту. Грають пластмасовим м’ячем, удари по якому наносяться ключкою. Флорбол є одним з ефективних засобів реалізації ідей виховання гармонійно розвиненої особистості дитини. У процесі спортивної гри діти вчаться спритності та винахідливості, реакції та координації рухів.

Хортинг - суто національний вид спорту, народжений в Україні,  Останніми роками все впевненіше набирає обертів. Хортинг поєднує в собі національне бойове мистецтво, систему самовдосконалення, наближує до українських традицій і водночас активно популяризується серед молоді. Виховна система хортингу містить вимоги етикету, дисциплінує під час проведення занять, включає психічні, функціональні та вольові аспекти підготовки, що прищеплює прагнення до самовдосконалення та зміцнення здоров’я дітей з раннього віку.

Отже, застосування сучасних технологій обов’язкове в роботі з дітьми дошкільного віку, їх систематичне використання дозволить знизити рівень захворюваності дітей, сприятиме зміцненню нервової системи та надаватиме бадьорість дітям на весь день. Ці технології несуть дітям нові враження, допомагають відпочити. І тільки при цікавій подачі їх, дошкільнята будуть з задоволенням співпрацювати і тим невимушено привчаться до систематичного виконання оздоровчих заходів.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методика навчання дошкільників вправам з рівноваги

Сучасні інноваційні методи оздоровлення дітей дошкільного віку

2-А, Б, Є Основи хореографії Тема "Хоровод – найдавніший вид народного танцювального мистецтва".